شناسهٔ خبر: 174958 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا

کارگران باید در اولویت کمک‌های معیشتی دولت باشند/ طرح ساماندهی کارکنان دولت بعد از تعطیلات با اولویت در صحن بررسی می‌شود

عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ما معتقدیم که اگر قرار است کمکی برای بحث معیشت از سوی دولت صورت بگیرد حتما اولویت باید با اقشار کم برخوردار جامعه باشد و قشر کارگر با توجه به اینکه سرعت تورم در کشور ما طی چند سال گذشته بیش از حد متعارف بوده، از رفاه و معیشت آسیب جدی دیده است.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به اینکه «دولت چه حمایتی فارغ از افزایش حقوق می‌تواند از کارگران داشته باشد که هم فشار کمتر به کارفرما وارد شود و مشوق‌هایی در نظر گرفته شود که معیشت کارگران را بهبود ببخشد؟»، گفت: یکی از ارکان اصلی در بحث حمایت از تولید، توجه به جامعه کارگری است و رونق تولید بر پایه تلاش همین کارگران بنیان گذاشته شده است؛ لذا شایسته است که دستگاه‌های مسئول و قوای مختلف نظام در حمایت از این عزیزان در واقع تلاش حداکثری را داشته باشند.

وی ادامه داد: همه ساله براساس سازوکارهای قانونی حقوق کارگران بررسی و اعلام می‌شود که این مساله چارچوب تعریف شده خودش را دارد. اما به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور ما حاکم است و وضعیت تورم و مشکلات معیشتی که این صنف عزیز و ضعیف و زحمتکش دارند، جا دارد که تا آنجا که ممکن است، اولا دولت در حمایت اقتصادی از کارگران کم نگذارد و دوما این مساله در جایگاه اولویت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: ما معتقد هستیم که اگر قرار است کمکی برای بحث معیشت از سوی دولت صورت بگیرد حتما اولویت باید با اقشار کم برخوردار جامعه باشد و قشر کارگر با توجه به اینکه سرعت تورم در کشور ما طی چند سال گذشته بیش از حد متعارف بوده، از رفاه و معیشت آسیب جدی دیده است.

وی افزود: امیدواریم که علاوه بر افزایش حقوقی که هر سال به صورت قانون اعلام می‌شود، دولت در بسته‌های معیشتی توجه ویژه‌ای نسبت به این قشر زحمتکش داشته باشد.

رئیس کارگروه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی در خصوص سرنوشت این طرح پس از بررسی در کمیسیون و آغاز سال جدید، گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسید و به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ارسال شد تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در این زمان معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی ایراداتی را به این طرح وارد دانست که مجدد برای اصلاح به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد و از طریق بحث و تبادل نظر با مرکز پژوهش‌های مجلس این ایرادات برطرف شد.

گودرزی افزود: با رفع ایرادات و نهایی شدن طرح، آن را به هیات رئیسه ارسال کردیم و نزدیک به ۱۸۰ امضاء برای درخواست در اولویت قرار گرفتن این طرح جمع آوری شد، با توجه به اینکه در زمان بررسی بودجه همه طرح‌ها و لوایح باید از دستورکار صحن خارج شوند، بررسی طرح ساماندهی به سال آینده موکول شد.

وی درخصوص ارزیابی از نظر صحن علنی نسبت به این طرح، گفت: نمایندگان نگاه مثبت و خوبی نسبت به این طرح داشتند، ضمن اینکه ما تلاش کردیم به گونه‌ای ایرادات آن را رفع کنیم که در زمان بررسی این طرح در صحن علنی مجلس با موانع قانونی مواجه نشده و به سرعت به تصویب برسد. برای مثال یکی از موارد مهم موضوع هزینه‌ای بودن این طرح است که براساس محاسبات صورت گرفته در طرح و با توجه به اینکه اعداد و ارقام اکنون پرداخت می‌شود و ما در طرح آن را ساماندهی کرده‌ایم‌ هزینه‌زا نخواهد بود.

نظر شما