شناسهٔ خبر: 174941 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رمزارزها به رشد اقتصادی در شرایط تحریمی کمک می‌کند

 غلامرضا مرحباء سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رمز ارزها واقعیت اقتصادی دنیای امروز بوده و باید نظام مند شوند، گفت: این صنعت در شرایط تحریمی به اقتصاد کشور کمک می‌کند.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا مرحبا شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه شورای نگهبان ایراداتی درباره لایحه ۱۴۰۱ داشت که به مجلس اعلام شد و در جلسات مشترک بین شورای نگهبان و مجلس رفع ایرادات انجام گرفت، اظهار کرد: مشکلات موجود در تمامی موارد رفع شد و امیدوارم روز شنبه نسخه نهایی لایحه بودجه ۱۴۰۱ را برای دولت ارسال کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ارز ترجیحی، گفت: این نوع پرداخت یارانه باعث اتلاف منابع انرژی و فساد می‌شود لذا باید اصلاح صورت گیرد البته نگرانی‌هایی وجود دارد و با هر نوع پیشنهاد بدون راه حل جایگزین جهت رفع تبعات سو آن مخالفت کردیم.

وی ادامه داد: به دولت اعلام کردیم که قیمت‌ها نباید از یک حدی افزایش یابد و حذف ارز ترجیحی به شرط ارائه راهکارهای جبرانی برای رفع اثرات سو آن اجرایی شود در غیر این صورت مجلس هرگز اجازه حذف ارز ترجیحی را نمی‌دهد.

مرحبا با بیان اینکه رمز ارزها واقعیت اقتصادی دنیای امروز هستند و باید نظام مند شوند، افزود: مبدا و مقصد و صرافی آنها باید تحت نظارت باشد و ممنوعیت آن از نظر کارشناسی بی نتیجه است و باید از این فرصت برای حل مشکلات اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال تدوین قانون برای رمز ارزها هستیم، تصریح کرد: بانک مرکزی به دنبال ارائه رمز ارزهای ملی است و برخی صرافی‌ها اجازه دارند که تحت نظارت بانک مرکزی تبادل رمز ارز انجام دهند زیرا این صنعت نو می‌تواند در شرایط تحریمی به اقتصاد کشور کمک کند تا تحریم‌ها را دور بزنیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه راه آهن رشت آستارا جز طرح‌های اولویت دار کشور است، افزود: اگر این پروژه تکمیل شود شاهد تحول در تبادلات ریلی کشور خواهیم بود زیرا یکی از پروژه‌های مهم ملی محسوب می‌شود.

نظر شما