شناسهٔ خبر: 174913 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکای لاتین در سیاست خارجی ایران دارای اهمیت است

رحیمی جهان آبادی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و نیکاراگوئه گفت: هر چقدر پیوند ایران را با کشورهای مستقل تحکیم شود، بلوک قدرتمندتری در عرصه بین المللی علیه آمریکا و مستکبران تشکیل می شود.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیمی جهان آبادی  در رابطه با اهمیت افزایش سطح مناسبات میان ایران و نیکاراگوئه، گفت: منطقه آمریکای لاتین در سیاست خارجی ایران دارای اهمیت است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع به دلیل سیاست استکبار ستیزی و مقاومت علیه ایالات متحده از سوی کشورمان، روابطمان با کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه دارای اهمیت دوچندان است.

وی با اشاره به اینکه هر چقدر پیوند ایران را با کشورهای مستقل تحکیم شود، بلوک قدرتمندتری در عرصه بین المللی تشکیل می شود، ادامه داد: باید اذعان کرد نیکاراگوئه از نظر اقتصادی و شاخص های پیشرفت دارای وضعیت رو به رشد در آمریکای لاتین است؛ همچنین جریان های موجود در این کشور نیز دیدگاه مثبتی به انقلاب اسلامی دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: باید یادآور شد طی سالیان گذشته نتوانستیم با آمریکای لاتین روابطمان را افزایش دهیم و در حوزه صادرات و واردات محدود عمل کرده ایم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و نیکاراگوئه تصریح کرد: همچنین عدم شناخت بخش خصوصی از ظرفیت های آمریکا لاتین و عدم حمایت دولت از تجار و فعالان اقتصادی موجب شده سطح تعاملات افزایش نیابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه می توان با اراده دو دولت و تلاش دیپلماسی پارلمانی سطح روابط با کشورهای لاتین را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: یادآور می شود دولت سیزدهم در راستای بهبود روابط با کشورهای مختلف خصوصا در حوزه آمریکای لاتین جدیت دارد.

نظر شما