شناسهٔ خبر: 174880 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بسته خبری 24 اسفندماه؛

ساعت 1:20 همیشه ساعت انتقام است/«گرانی» خودرو برای وزیر صمت «گران» تمام شد/گفت وگوی بودجه ای قالیباف با مردم

بسته خبری نماینده ساعت 1:20 همیشه ساعت انتقام است؛ «گرانی» خودرو برای وزیر صمت «گران» تمام شد و گفت وگوی بودجه ای قالیباف با مردم، از مهمترین اخبار امروز 24 اسفندماه بود.

به گزارش نماینده برخی از مهمترین اخبار امروز که در رسانه ها منعکس شده به شرح زیر است:

تسنیم: لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع  مجلس شورای اسلامی و طراح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به دلایل پیگیری موضوع استیضاح فاطمی امین گفت: اصلی‌ترین محور طرح استیضاح وزیر صمت، افزایش قیمت خودرو است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت خودرو منطق درستی ندارد چراکه این اقدام نمی توان مشکل خودروسازی کشور را حل کند، عنوان کردمشکل صنعت خودروسازی کشورمان برآمده از گران اداره کردن صنعت خودروسازی و فقدان بهره وری در این صنعت است. اگر قیمت تمام شده خودرو در کشور بالاست به دلیل هزینه های غیر ضروری است که این صنعت گرفتار آن شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: پس از به حدنصاب رسیدن امضاهای مورد نیاز برای طرح استیضاح آقای فاطمی امین، این درخواست تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد تا در نوبت  بررسی  در  صحن مجلس قرار گیرد.

فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 24 اسفند) گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور را بررسی کردند.

بعد از اظهار نظر موافقین و مخالفین این طرح، در نهایت نمایندگان مجلس با کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند.

متن ماده واحده این قانون به شرح زیر است:

قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶/۵/۳۱ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد.
به هیات وزیران اجازه داده می شود ساعت شروع به کار سازمان ها، ادارات و مراکز تابعه را متناسب با ماه های گرم سال نواحی مختلف کشور از اول خرداد تا پایان شهریورماه حداکثر یک ساعت زودتر تعیین کند.

طبق قانون سال 86 ساعت رسمی کشور هرسال در ساعت 24 روز اول فروردین‌ماه یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت 24 روز سی‌ام شهریورماه به حال سابق برگردانده می‌شود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار قانون اساسی یکی از نمایندگان پس از تصویب این طرح گفت: موافقت مجلس با کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور برای آن صورت گرفت که دولت اختیار لازم برای تغییر در ساعت را داشته باشد.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس روز گذشته در همین زمینه در توییتی نوشته بود: چه طرح تغییر ساعت رسمی مطرح شود چه نشود ساعت 1:20 ساعت انتقام است.

مهر: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فردا از طریق گفتگوی تلویزیونی، درباره بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ در مجلس و مهم‌ترین مصوبات آن، با مردم گفتگو خواهد کرد.

این گفتگوی زنده فردا چهارشنبه ۲۵ اسفند ساعت ۲۰ از شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت.

فارس: آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی از مراجع تقلید شیعیان که از شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی در یکی از بیمارستان‌های قم بستری بود، در 82 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید جهان تشیع، دقایقی قبل در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی صبح شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی و تب بالا در بیمارستان بستری شد و از یکشنبه با تشدید بیماری به کما رفت.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عصر دوشنبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از این مرجع تقلید عیادت کرده بودند و از نامساعد بودن وضعیت عمومی وی خبر دادند.

انتهای پیام/

نظر شما