شناسهٔ خبر: 174877 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اتحادیه اروپا باید استقلال خود از آمریکا را نشان دهد

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: وقفه در مذاکرات برای مشورت با پایتخت ها است و از طرف دیگر بحث اراده سیاسی طرفین باید بروز پیدا کند.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی، با اشاره به وقفه در مذاکرات وین، گفت: مذاکرات نیاز به اراده سیاسی طرف مقابل دارد، مخصوصا اتحادیه اروپا باید نشان دهد از آمریکایی ها مستقل است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: باید در مذاکرات بحث تضمین را جدی بگیریم و انتفاع اقتصادی ایران از مذاکرات مشخص باشد، همچنین باید راستی آزمایی شود. اگر قرار باشد راستی آزمایی، انتفاع اقتصادی و تضمین نباشد، مذاکرات معنا ندارد. از سوی دیگر اعتقاد دارم که باید دریافت خسارت نیز به جد دنبال شود، خروج آمریکا از برجام خسارت هایی به ایران زده است.

وی بیان کرد: وقفه در مذاکرات برای مشورت با پایتخت ها است و از طرف دیگر بحث اراده سیاسی طرفین باید بروز پیدا کند اراده سیاسی مسئله است که باید در مذاکرات مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین دیروز (جمعه) برای چندمین بار وارد یک دوره استراحت شد. به گفته مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این توقف به دلیل "عوامل خارجی" رخ داده، اما متن نهایی آماده و روی میز است. او تاکید کرد که در مدت استراحت مذاکرات، به همراه همکارانش در تماس با تمامی اعضای برجام و آمریکا خواهد بود تا توافق نهایی حاصل شود.

نظر شما