شناسهٔ خبر: 174865 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اشتری: مانع فروش خودروهای ناایمن می‌شویم

سردار اشتری فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس به شرکت‌های تولیدکننده خودرو اعلام می‌کند که اگر خودرویی تولید کنند که استانداردهای لازم را نداشته باشد حتماً مانع از فروش آن می‌شویم.

به گزارش «نماینده»،سردار حسین اشتری صبح امروز در رزمایش نوروزی پلیس راهور و دستگاه‌های خدمت‌رسان با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری از پلیس مبنی بر انجام اقدامات برای به اقلِ اقل رسیدن تلفات سوانح رانندگی، اظهار کرد: باید حتماً کاری کنیم‌ در سال‌های آتی و برنامه پنجم، حداقل 50 درصد سوانح و جان‌باختگان ناشی از آن کاهش پیدا کند.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: امروز با مردم بسیار خوب و با فرهنگ غنی‌ای روبه‌رو هستیم؛ مردمی که در تمام صحنه‌ها با مسئولان و پلیس همراه بودند.

وی با بیان اینکه همکاران بنده در طول سال کنار مردم عزیز هستند و ارتباط خوبی بین پلیس و مردم است که باید ارتقا یابد، گفت: توصیه به تذکرات پلیس منجر به سفر توأم با آرامش خواهد بود.

این مقام انتظامی متذکر شد: یکی از مصوبات روز گذشته در جلسه شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور با حضور رئیس جمهور این بود که اشکالات نقاط حادثه‌خیز برطرف شود. همچنین کار کوتاه‌مدتی نیز برای اعلام و آشکارسازی آن محل‌ها به رانندگان صورت گیرد.

اشتری با ابراز امیدواری از حل مشکلات در صنعت خودرو، ادامه داد: باید خودروهای ایمن دست مردم باشد و استاندارها از همه لحاظ رعایت شود؛ تأکید جلسه روز گذشته با ریاست محترم جمهوری نیز این بود که پلیس باید با مجموعه‌های تولیدکننده خودروی ناایمن برخورد کند و از اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از ورود خودروهای ناایمن تقدیر کردند.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآور شد: پلیس نیز در اینجا به شرکت‌های تولیدکننده خودرو اعلام می‌کند که اگر خودرویی تولید کنند که استانداردهای لازم را نداشته باشد حتماً مانع از فروش آن می‌شویم.

وی ضمن هشدار به رانندگان قانون‌گریز، گفت: در جاده‌ها با افرادی که خطرآفرین هستند و باعث رعب و وحشت می‌شوند حتماً برخورد می‌کنیم و نمی‌گذاریم در جاده‌ها بی‌نظمی باشد.

اشتری، بیش از 99 درصد رانندگان را قانون‌مدار دانست و بیان کرد: حدود یک درصد رانندگان حقوق مردم را رعایت نمی‌کنند و با حرکات غیرمعمول باعث نگرانی خانواده‌ها می‌شوند که پلیس آن‌ها را حتماً اعمال قانون خواهد کرد، البته اعمال قانون نیز با برخورد خوب صورت می‌گیرد.

نظر شما