شناسهٔ خبر: 174854 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نامگذاری بخشی از بزرگراه شهید فهمیده به نام سردار شهید حجازی/ معبری به نام پدر کویر شناسی

شورای شهر اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری ۸ کیلومتر از طول بزرگراه شهید فهمیده، حدفاصل جناح تا آیت الله مهدوی کنی به نام شهید سردار محمد حجازی موافقت کردند.

به گزارش«نماینده»، در جریان بررسی دو فوریت مصوبات کمیسیون نامگذاری، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هفتمین جلسه نامگذاری مصوباتی برای ۸ معبر برگزار شده است،گفت: با توجه به نزدیکی سالروز شهادت سردار سپاه سیدمحمد حجازی، که در ۲۹ فروردین رخ داد، اولین نامگذاری این کمیته به نامگذاری معبری به نام این سردار پرافتخار اختصاص یافت.

وی ادامه داد: با جمع بندی صورت  گرفته، بخشی از بزرگراه شهید فهمیده در حدفاصل  محمدعلی جناح تا آیت الله مهدوی کنی به نام این بزرگوار نامگذاری خواهد شد.

این عضو شورای شهر یادآور شد: این بزرگراه به طول ۲۳ کیلومتر است که ۸ کلیومتر آن حدفاصل جناح تا آیت الله مهدوی کنی به نام شهید حجازی نامیده شده و  ۱۵ کیلومتر باقیمانده آن به نام شهید فهمیده خواهد بود.

وی تاکید کرد: معمولا سابقه داشته که بخشی از بزرگراه های طولانی به نام شهید دیگری نامگذاری شده است.

همچنین در این جلسه درباره نامگذاری خیابانی به نام استاد پرویز کردوانی، به رای گذاشته شد. طبق این مصوبه  با نامگذاری معبری به نام پرویز کردوانی پدر کویرشناسی ایران، در محدوده خیابان مقدس اردبیلی و در  خیابان کیهان موافقت شد.

نظر شما