شناسهٔ خبر: 174811 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توافق با ۴+۱ و آمریکا باید منجر به لغو تمامی تحریم‌ها شود

شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه مجلس اجازه نمی‌دهد که برخلاف منافع ملی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی توافقی صورت گیرد، گفت: توافق با ۵+۱ باید در چارچوب نظر حاکیمیت، مردم و مجلس باشد.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در خصوص آخرین نتایج مذاکرات وین، گفت: ما هزینه توافق هسته‌ای با ۵+۱ را طی این سال‌ها پرداخت کردیم و  اگر قرار باشد برجام احیا شود و توافق دوباره صورت بگیرد، باید منافع جمهوری اسلامی ایران تامین شود زیرا از سال ۲۰۱۵ تاکنون تحریم‌های سنگین نفتی و بانکی را آمریکا با همراهی غربی‌ها به ما تحمل کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: امروز اگر قرار به توافق باشد باید مشکلات از هر نظر مرتفع شود، شورای عالی امنیت ملی، مجلس و البته مردم نمی‌خواهند که توافق بد انجام شود. توافق خوب مورد نظر همه دستگاه های حاکمیتی و مردم است، به این معنا کمه همه تحریم‌ها برداشته شود.

حیدری در ادامه یادآور شد: ایران هم متعهد به اجرای برجام خواهد شد البته مانند گذشته تمام سانتریفیوژها را متوقف نخواهیم کرد. مراکز هسته‌ای و تحقیقاتی تحت نظارت آژانس، نیاز هسته‌ای کشور را تامین خواهند کرد. بنابراین هر گونه توافق باید در چارچوب نظر حاکیمیت، مردم و مجلس باشد. توافق با ۴+۱ و آمریکا باید منجر به لغو تمامی تحریم‌ها شود و این به صورت شفاف انتظار مجلس از تیم مذاکره کننده برجام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: ما نماینده مردم هستیم و از حق مردم حمایت می‌کنیم و اجازه نخواهیم داد که برخلاف منافع ملی و خطوط قرمز جمهوری اسلامی توافقی صورت گیرد. قطعا توافق باید به اطلاع مجلس و به ویژه کمیسیون امنیت ملی برسد و اگر تشخیص دادیم که در شأن کشور، مورد نظر حاکمیت و مردم است از آن حمایت خواهیم کرد در غیر این صورت انتظار حمایتی وجود ندارد.

نظر شما