شناسهٔ خبر: 174809 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ریاض و منامه دست از دخالت آشکار در امور داخلی تهران بردارند

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم اراک در مجلس اعتقاد دارد بیانیه‌ مشترک شاه سعودی و شاه بحرین درباره پرونده هسته‌ای و موشکی ایران، دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان بوده و اقدامی سیاسی است.

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری در خصوص بیانیه‌ مشترک شاه سعودی و شاه بحرین درباره اهمیت همکاری و تعامل جدی و مؤثر با پرونده هسته‌ای و موشکی ایران، گفت: این بیانیه دخالت آشکار در امور داخلی ایران بوده و اقدامی سیاسی است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توانمندی موشکی ایران هیچ ارتباطی با دیگران ندارند، اظهار کرد: در واقع هر کشوری می تواند بر اساس قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل بنیه و توانمندی دفاعی خود را تقویت کند لذا توانمندی موشکی جمهوری اسلامی در جهت بازدارندگی در مقابل هر نوع تهدیدی است.

وی خطاب به سران سعودی، ادامه داد: بهتر است عربستان پاسخ دهد چرا بزرگترین خریدار تسلیحات از ایالات متحده بوده و حتی بودجه این حوزه را افزایش داده است؟ سعودی ها بگویند مردم بی گناه یمن با تسلیحات کدام کشور به خاک و خون کشیده شده اند؟.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایران همواره درصدد ایجاد امنیت و ثبات در منطقه بوده است از این رو مشاهده می شود گروه تروریستی داعش با ایستادگی ایران و همراهی برخی کشورها از بین رفت.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به سعودی ها و بحرینی ها توصیه می شود به سیاست همسایه محوری جمهوری اسلامی ایران توجه کنند و مطابق این امر به سمت کاهش اختلافات حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، دو طرف سعودی و بحرینی در بیانیه ای بر اهمیت همکاری و «تعامل جدی و مؤثر با پرونده هسته‌ای و موشکی ایران با همه مؤلفه‌ها و پیامدهای آن به نحوی که به تحقق امنیت و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای کمک کند»، تأکید کردند.

نظر شما