شناسهٔ خبر: 174792 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تحقق تلاش دور از انتظار کمیسیون اجتماعی در جهت تعیین مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی

عیسی زاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، از تعیین ۳ هزار میلیارد تومان برای بیمه عشایر، کشاورزان و روستاییان و ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ به عنوان مصوبات مهم صحن در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه یاد کرد.

به گزارش «نماینده»، مهدی عیسی زاده در رابطه با مصوبات مهم حوزه اجتماعی در بودجه 1401، گفت: تلاش کمیسیون اجتماعی برای افزایش اعتبارات تخصیص یافته به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی در بودجه 1401مثمرثمر واقع شد، اما باز هم این میزان اعتبارات متناسب با رشد نرخ تورم و گرانی های موجود نبوده و همچنان با نقطه مطلوب فاصله دارد، چراکه وضعیت تورم و گرانی در بازار به گونه‌ای است که حتی اگر مستمری اقشار مورد حمایت نهادهای حمایتی را 50 درصد هم افزایش دهیم باز هم برای تامین معیشت و رفاه آنها کافی نیست.

مصوبات مهم صحن در پی پیشنهاد کمیسیون اجتماعی

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آنچه مسلم است نهادهای حمایتی آن دسته افرادی را مورد حمایت قرار می‌دهند که بجز مستمری که از آنها دریافت می‌کنند از پشتوانه مالی دیگری برخوردار نیستند لذا لازم است به طور ویژه به این نهادها توجه شود.

رییس کمیته حقوق و دستمزد کمیسیون تلفیق بودجه 1401، با اشاره به مصوبات مهم صحن در بودجه 1401 در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه، تصریح کرد: تعیین 3 هزار میلیارد برای بیمه عشایر، کشاورزان و روستاییان از جمله این مصوبات مهم بود تا از این طریق افراد پشت نوبتی نیز تحت پوشش قرار گیرند. همچنین تعیین مبلغ 90 هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعی که دولت در لایحه پیش‌بینی نکرده بود و با وجود اینکه مسئولان این سازمان هم تصور نمی‌کردند که به نتیجه برسد اما در نهایت به دنبال پیگیری‌های مکرر بنده و کمیسیون تلفیق به بار نشست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: حمایت از جامعه گسترده ایثارگران که باید به طور ویژه مدنظر قرار گیرند از دیگر مصوبات مهم صحن بود که نقش مهمی در ارتقاء وضعیت آنها خواهد داشت هرچند انتظار داشتیم سایر پیشنهاداتی که در حمایت از این قشر مطرح شد نیز به تصویب برسند اما به دلیل برخی اختلاف نظرها و ابهاماتی که در رابطه با آنها مطرح شد به نتیجه نرسیدند./

نظر شما