شناسهٔ خبر: 174782 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دولت به میزان سهام خود در ایرانخودرو و سایپا دخالت کند/بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو واردات است

معصومه پاشایی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گویددر شرایط فعلی بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو، واردات است که تاکنون بلااستفاده مانده، دولت در جایگاه تنظیم‌گری است و اگر خودروسازی‌ها برنامه‌ای برای بهبود کیفیت نداشته باشند باید زمینه موردنیاز برای واردات خودرو را فراهم کند.

به گزارش «نماینده»، معصومه پاشائی بهرام  درباره دخالت دولت در خودروسازی‌ها، گفت: دولت در ایران خودرو و سایپا سهام محدودی دارد و براساس قانون تجارت باید به میزان سهام خود در این شرکت‌ها دخالت کند این درحالی است که تاکنون قانون تجارت به درستی در حوزه خودروسازی‌ها رعایت نشده و این رویه موجب زیان‌ده شدن خودروسازان طی چند دهه گذشته شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نگاه آقای رئیسی به موضوع خودروسازی را هوشمندانه دانست و افزود:در شرایط فعلی بزرگترین ابزار دولت برای ساماندهی صنعت خودرو، واردات است که تاکنون بلااستفاده مانده، دولت در جایگاه تنظیم‌گری است و اگر خودروسازی‌ها برنامه‌ای برای بهبود کیفیت نداشته باشند باید زمینه موردنیاز برای واردات خودرو را فراهم کند.

وی اضافه کرد: اگر خودروسازان به دنبال رعایت استانداردهای 85 گانه خودرو باشند، باید برخی از پلتفرم‌های کنونی را از خط تولید خارج کنند و پلتفرم‌های جدید را جایگزین کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به جلسه خود با مدیرعامل ایران خودرو، یادآور شد: وی در این نشست مطرح کرد که ایران خودرو به دنبال پلتفرم‌های جدید که استانداردهای 85 گانه را تامین می‌کند، است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: به مردم نوید می‌دهیم که شاهد تردد خودروهایی در شان مردم و متناسب با استاندارد روز دنیا در جاده‌ها خواهیم بود.

نظر شما