شناسهٔ خبر: 174775 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اشرافی‌گری سبب می‌شود انسان روی اعتقادات خود پای بگذارد

چمران عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف با بیان اینکه برخی مسئولان از جایگاه‌های خودشان سوءاستفاده و ساده‌زیستی را فراموش کردند و به اشرافی‌گری روی آوردند، گفت: اشرافی‌گری سبب می‌شود که انسان روی اعتقادات خودش پای بگذارد.

به گزارش«نماینده»، مهدی چمران عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پنجمین مجمع عمومی جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی؛ یعنی اعتقاد، خلوص، پاکی و پاکدستی‌. این انقلاب، عدالت‌خواهی و عدالت‌محوری، رسیدن به مستضعفین در جامعه جهانی، مبارزه با ظلم را به همگان نشان داد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، بساط ظلم را در ایران برچید، گفت: انقلاب ما توانست در دنیا به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر در جهان بدرخشد. انقلاب اسلامی، راهی را در دنیا باز کرد که کشورهای آزادیخواه، از آن پیروی می‌کنند. لازم است بدانیم جمهوری اسلامی، مسیر حق و عدالت را طی می‌کند.

چمران در ادامه گفت: انقلاب اسلامی ادامه و استمرار راه انبیاست. دشمن ما در زمان ۸ سال دفاع مقدس، فقط صدام نبود، بلکه تمام دنیای استکبار شرق و غرب به ایران حمله‌ور شدند. ما یک تنه و با اتکا به خداوند و نیروی ملت و رزمندگان خودمان و با بهای خون پاک شهدای عزیز به پیروزی رسیدیم. گرچه در این راه ناهمواری‌های فراروانی پیش آمد؛ ولی توانسیتم به جایی برسیم که اکنون هستیم.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه وفاداری به تمام موارد گفته شده؛ یعنی وفاداری به انقلاب اسلامی، افزود: در بحث جهاد تبیین که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند باید ورود پیدا کنیم. باید حقایق انقلاب اسلامی را تبیین کنیم، راه تبیین را پیش بگیریم و فریب غول‌های رسانه‌ای را نخوریم. باید در زمینه‌های فرهنگی و اداری به صورت جهادی وارد شویم و جلو رویم.

چمران گفت: در زمینه جهاد، باید دو حرکت داشته باشیم، اعتقادی و رفتاری. حرکت اعتقادی به درون خودمان بستگی دارد. رفتار انقلابی و جهادی بسیار مهم است. این رفتار را همگان شاهد هستند؛ لذا باید در هر جایگاهی که هستیم آن را به خوبی نشان دهد.

وی گفت: برخی از مسئولان از جایگاه‌های خودشان سوء استفاده کردند و زندگی ساده خالصانه امام خمینی (ره)، شهدا و بسیاری از مسئولان ساده‌زیست را فراموش کردند و به اشرافی‌گری روی آوردند. اشرافی‌گری سبب می‌شود که انسان همه چیز را فراموش کند و روی اعتقادات و دین و مسلک خودش پای بگذارد.

چمران افزود: وفادارن انقلاب اسلامی، باید این مسائل را به خوبی تبیین کند و در جهاد تبیین مقابل اشرافی‌گری و اختلاس‌ها بایستد، همچنین راهی را پیش گیرد که چنین افرادی نتوانند در کشور ما مسندی داشته باشند. امیدوارم که دوستان و همکاران که وفادار به انقلاب اسلامی، بتوانند تا لحظات پایان عمر وفاداری خود را حفظ کنند؛ چراکه این وفاداری ما را به پیروزی می‌رساند.

مهدی چمران در پایان گفت: مطمئنا در جامعه‌ای که عدالت نباشد، یک شخص، هر قدر هم که زر اندوخته و در دنیای اشرافی‌گری غرق شده باشد، نمی‌تواند راحت زندگی کند. فلسفه قیام ائمه ما، به ویژه حضرت امام حسین نیز همین بود. امام حسین (ع) با شهادت خود نشان داد برای اصلاح دنیا باید گام برداشت اگرچه جان خود را از دست دهیم.

نظر شما