شناسهٔ خبر: 174762 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عزم دولت برای حذف فقر مطلق و محرومیت‌زدایی جزم است

کریم حسینی نایب رییس کمیسیون اجتماعی گفت: رییسی از ابتدای شروع به‌کار دولت عزم خود را برای رفع محرومیت و حذف فقر از کشور جزم کرده و در این مسیر مجدانه حرکت می‌کند.

به گزارش «نماینده»، سید کریم حسینی اظهار کرد: دولت سیزدهم و آقای رییسی از ابتدای شروع به‌کار دولت عزم خود را برای رفع محرومیت و حذف فقر از کشور جزم کرده و در این مسیر مجدانه حرکت کرده‌اند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: آقای رییسی و وزرای کابینه وی از ابتدای کار و در همین مدت کوتاه ۱۶ سفر استانی را داشتند و از نزدیک در جریان جزییات مشکلات مردم قرار گرفت.

حسینی عنوان کرد: علاوه بر این سمت و سوی بودجه سال ۱۴۰۱ به سمت توجه به مناطق محروم و حذف فقر است و در تدوین لایحه بودجه اعتبارات خوبی برای رفع مشکلات در مناطق محروم در نقاط مختلف کشور در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دولت درصدد است تا با هدفمند کردن یارانه‌ها به ویژه در بحث ارز ترجیحی، عدالت را اجرایی کند، معادل ریالی ارز ترجیحی در اختیار مردم که مصرف‌کنندگان اصلی آن هستند، قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: واقعیت این است که دیر یا زود باید ارز ترجیحی حذف می‌شد و یارانه آن در اختیار جامعه هدف قرار می‌گرفت. حرکت دولت برای حذف ارز ترجیحی بسیار خوب و اقدامی پسندیده بود و ما امیدواریم که اجرای آن نیز به بهترین شکل انجام شود.

نظر شما