شناسهٔ خبر: 174725 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجامع بین المللی نسبت به افزایش اقدامات تروریستی در افغانستان حساس باشند

فداحسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد وجود خلاءهای امنیتی در افغانستان موجب افزایش اقدامات گروه های تروریستی در این کشور شده است.

به گزارش «نماینده»، فداحسین مالکی  در خصوص نگرانی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت‌های تروریستی در افغانستان، گفت: با توجه به تحولات رخ داده در افغانستان، افزایش فعالیت گروه های تروریستی و داعش در این سرزمین قابل پیش بینی بود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها وقتی عنوان کردند قصد خروج از افغانستان را دارند، به فکر جایگزینی بودند و پس از شکست داعش در سوریه، آنها را به این کشور منتقل کردند.

وی ادامه داد: امروزه شاهد حکومت طالبان در افغانستان هستیم از این رو ضعف های متعدد حاکمیتی مشهود است؛ بنابراین خلاءهای امنیتی وجود دارد که موجب بروز ناامنی و اقدامات تروریستی بیشتر می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ثبات و امنیت افغانستان برای همسایگان این کشور دارای اهمیت است، افزود: متاسفانه آمارهای اقدامات تروریستی نگران کننده است لذا مجامع بین المللی باید نسبت به این امر حساس باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روی کار آمدن دولت مستقل فراگیر راهکار جلوگیری از افزایش اقدامات تروریستی در افغانستان است، خاطرنشان کرد: نوع بافت افغانستان ایجاب می کند دولت فراگیر با مشارکت کلان اقوام شکل بگیرد.

 سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با بیان این‌که به شدت نگران فعالیت‌های تروریستی در افغانستان هستیم، بر آزاد کردن دارایی های مسدود شده مردم افغانستان تأکید کرد.

نظر شما