شناسهٔ خبر: 174723 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقامات سعودی و بحرینی دست از نگارش دیکته‌های صهیونیست‌ها علیه ایران بردارند

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مقامات سعودی و بحرینی دست از نگارش دیکته های صهیونیست ها علیه ایران بردارند و بدانند که امنیت منطقه باید با همکاری همسایگان تامین شود.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی  در خصوص بیانیه‌ مشترک شاه سعودی و شاه بحرین درباره اهمیت همکاری و تعامل جدی و مؤثر با پرونده هسته‌ای و موشکی ایران، گفت: توان دفاعی ایران به هیچ کشوری ارتباط ندارد و خودمان تصمیم می گیریم چه نوع تسلیحاتی داشته باشیم؛ البته بحث سلاح هسته ای حرام شرعی است و رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به سران ریاض و منامه، اظهار کرد: امروزه مردم یمن و حتی بحرین دچار مشکلات متعددی هستند لذا مقامات این کشورهای کوچک بجای طرح موضوعات ضد ایرانی بی پایه و اساس، پاسخگوی وجود دیکتاتوری در کشورشان و وضعیت نامناسب حقوق بشر باشند.

وی ادامه داد: بدون شک منامه و ریاض جایگاهی در حوزه بین المللی ندارند لذا چنین اظهارات و مواضعی تاثیرگذار نخواهد بود و راه بجایی نمی برد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بحرین و عربستان باید بدانند همه همسایگان باید با همگدیگر از امنیت  منطقه حفاظت کنند لذا نباید انگشت اتهام به سوی همدیگر بگیرند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به مقامات سعودی و بحرینی توصیه می شود از دست از نگارش دیکته های صهیونیست ها بردارند و دیگر سخنگوی موساد نباشند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، دو طرف سعودی و بحرینی در بیانه ای بر اهمیت همکاری و «تعامل جدی و مؤثر با پرونده هسته‌ای و موشکی ایران با همه مؤلفه‌ها و پیامدهای آن به نحوی که به تحقق امنیت و ثبات بین‌المللی و منطقه‌ای کمک کند»، تأکید کردند./

نظر شما