شناسهٔ خبر: 174721 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اغلب اورژانس‌های پیش بیمارستانی کشور فرسوده هستند/ توجه مجلس به تجهیز شبکه امدادرسانی در لایحه بودجه ۱۴۰۱

آریان پور عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه اغلب اورژانس‌های پیش بیمارستانی کشور فرسوده هستند، گفت: بسیاری از پایگاه های اورژانس که در گذشته ۲۴ ساعته فعالیت می کردند به دلیل کمبود نیرو ساعت کاری عصر یا شب را حذف و برخی هم به طور کلی تعطیل شدند.

به گزارش «نماینده»، رضا آریان پور در مورد برخی اظهارات مبنی بر کمبود نیروی انسانی در اورژانس و فرسودگی 54 درصد آمبولانس های کشور، گفت: اغلب اورژانس های پیش بیمارستانی کشور فرسوده هستند  و هر چند قرار بود سال گذشته هزار آمبولانس وارد کشور و در پایگاه های اورژانس توزیع شود اما متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و منابع این کار انجام نشد.

وی ادامه داد: از سویی بسیاری از پایگاه های اورژانس که در گذشته 24 ساعته فعالیت می کردند به دلیل کمبود نیروی ساعت کاری عصر یا شب را حذف و برخی هم به طور کلی تعطیل شدند.

 نماینده مردم مینودشت در مجلس یازدهم افزود: نیرو و تکنیسین اورژانس به اندازه کافی داریم اما به دلیل کمبود منابع جذب نیرو انجام نمی شود و برخی پایگاه های اورژانس هم به دلیل اینکه امکان پرداخت اضافه کاری را ندارند کمتر از سقف مجاز فعالیت کرده و به صورت شبانه روزی فعالیت نمی‌کنند.

آریان پور یادآور شد: مصوباتی در لایحه بودجه 1401 برای تجهیز هلال‌احمر، اورژانس و شبکه امدادرسانی و همچنین واردات آمبولانس داشتیم البته باید نهایی شوند و از سویی تخصیص‌ها صورت گیرد و از محل پیش‌بینی شده، بودجه لازم تامین و محقق شود تا بتوان پول و بودجه را در اختیار سازمان اورژانس قرار داد؛ کمیسیون بهداشت مجلس هم به طور مداوم توجه ویژه ای به موضوع تامین آمبولانس و تجهیز اورژانس انتقال خون و هلال احمر داشته است و برای رفع مشکلات این حوزه تلاش می کند./

نظر شما