شناسهٔ خبر: 174699 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

توانمندی پهپادی ایران عامل بازدارنده در مقابل اعمال هر نوع تهدید است

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد توانمندی بالای نیروهای مسلح ایران بویژه در حوزه هوافضا عامل بازدارنده در مقابل اعمال هر نوع تهدید علیه کشورمان است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری، در خصوص پیام رونمایی از پایگاه‌های پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: بدون شک توانمندی بالای نیروهای مسلح ایران بویژه در حوزه هوافضا عامل بازدارنده در مقابل اعمال هر نوع تهدید علیه کشورمان است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه نیروهای مسلح کشورمان دارای توانمندی تولید پهپادهای رادارگریز، موشک های نقطه زن، موشک های ساحل به دریا، زمین به زمین و غیره را در اختیار دارند و این مهم موجب شده معادلات منطقه تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است توانمندی نظامی و دفاعی خودش را در اختیار کشورهای همسایه برای ایجاد توافقنامه امنیتی قرار دهد، ادامه داد: در واقع اعتقاد داریم امنیت منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود تا دست قدرت های فرامنطقه ای از غرب آسیا قطع شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نباید فراموش کرد توانمندی پهپادی ایران مشروع بوده و در چارچوب قوانین بین المللی برای دفاع از حریم سرزمینی است، افزود: بنابراین اینکه آمریکایی ها و رژیم جعلی اسرائیل به عنوان همپیمانشان هر چند وقت یکبار این توانمندی را تهدید عنوان می کند، نشان از ترس و هرای است زیرا به خوبی می داند هر نوع اقدام اشتباهش با پاسخ کوبنده و جبران ناپذیر مواجه خواهد شد.

عضوکمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان نیز در کنار نیروهای مسلح خواهند ایستاد تا حوزه دفاعی کشورمان روز به روز تقویت شود.

برای اولین بار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از یک پایگاه زیرزمینی پهپادی رونمایی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما