شناسهٔ خبر: 174688 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

استخدام در دستگاه‌های اجرایی تنها با مجوز سازمان اداری و استخدامی انجام می‌شود

سازمان استخدامی کشور نمایندگان مجلس تصویب کردند که هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه های اجرائی صرفًا بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه (۱۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی در روند بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند (ب) تبصره ۲۰ لایحه را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند (ب) در تبصره ۲۰؛ تمام اختیارات دستگاه های اجرائی موضوع ماده (۲۹ ) قانون برنامه ششم توسعه از جمله کلیه دستگاه ها و شرکت های دولتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است و دستگاه های اجرائی که دارای مقررات خاص اداری و استخدامی می باشند درخصوص استخدام و به کارگیری نیروی انسانی به استثنای وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور و حفاظت اطلاعات قوه قضائیه، در سال ۱۴۰۱ موقوف الاجراء می شود. هرگونه استخدام و به کارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه های اجرائی مذکور، صرفًا بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و أخذ تأییدیه از سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش بینی بار مالی در قانون است.

نظر شما