شناسهٔ خبر: 174674 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دولت و مجلس قرارداد و حقوق کارکنان دولت را ساماندهی می‌کنند

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت دولت و مجلس ساماندهی وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان دولت است.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه قراردادهای کارکنان دولت و میزان حقوق و دریافتی آنان بی عدالتی‌هایی وجود دارد و همه ما کاملاً به این مساله واقف هستیم.

وی بیان کرد: این مساله فقط مربوط به کارکنان یک وزارتخانه نیست بلکه در همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها دیده می‌شود و بارها مشاهده کرده‌ایم یک کارمند رسمی حقوق بیشتری از یک کارمند شرکتی دریافت می‌کند در حالی که هر دو کار مشابهی انجام می‌دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه می‌بینیم که یک کارمند از لحاظ تخصص، تحصیلات و اثرگذاری نقش ویژه‌ ای دارد اما حقوق کمتری دریافت می‌کند و بر این اساس حتماً باید وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان ساماندهی شود و این موضوع جدی در اولویت دولت و مجلس است.

قالیباف ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طرحی با بیش از ۱۸۰ امضا برای ساماندهی وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان دولت دارد و علاوه بر این رئیس جمهور هم به سازمان امور استخدامی دستور داده به این موضوع ورود کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ساماندهی وضعیت قرارداد و دریافتی کارکنان دولت به یک قانون محکم و جامع نیاز دارد و مجلس شورای اسلامی این موضوع را با اولویت دنبال خواهد کرد. این موضوع نباید در لایحه بودجه که قانونی یک ساله است تعیین تکلیف شود و ما باید یک قانون جامع و دائمی برای آن به تصویب برسانیم.

نظر شما