شناسهٔ خبر: 174659 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

وضعیت کنونی اوکراین نشان از تکیه به دیوار کاغذی آمریکا است

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت کنونی اوکراین نشان دهنده تکیه بر دیوار کاغذی ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به تحولات اوکراین و روسیه در چند روز گذشته اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران پرهیز از اقدامات خشونت آمیز و نشستن پای میز مذاکره را به عنوان یکی از موضوعات محوری و سزاوار تحولات اوکراین و روسیه می‌داند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اگرچه حضور کشورهای بیگانه به ویژه نیروهای ناتو در برخی از کشورهای همسایه را به هیچ عنوان نپذیرفته است، اما معتقد است که می‌توان با مذاکره، به منازعات و اختلافات پایان دهد. ما همیشه خواهان صلح، آرامش و امنیت بوده‌ایم و اعتقاد داریم که مسائل و مشکلات را می‌توان از طریق گفتگو حل و فصل کرد.

عزیزی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ضمن رصد فعال و هوشمندانه اتفاقات جهان، دو کشور اوکراین و روسیه دعوت به اقداماتی می‌کند که بروز تلفات انسانی جلوگیری شود و بتواند خواسته‌های دو طرف را تامین کند. البته این موضوع را بارها اعلام کرده‌ایم که هر کشوری  را دارای منطق است، نباید از ابزار دیگری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخشی از اتفاقاتی که درحال حاضر در اوکراین شاهد آن هستیم، به دخالت‌ها و تحریکات غرب و آمریکا بر می گردد. درواقع می‌توان گفت که آمریکا و غرب این با چراغ سبزهایی که به اوکراین نشان دادند، این قائله را برپا کردند و در شرایط فعلی نظاره گر شرایط هستند.

عزیزی با بیان اینکه وضعیت کنونی اوکراین نشان دهنده تکیه بر دیوار کاغذی است، گفت: جمهوری اسلامی با وجود اینکه واقعیت‌های نظام بین الملل، تحریکات آمریکا و دشمنی‌های نظام سلطه با مردم منطقه را می بیند، به عنوان یک بازیگر فعال منطقه ای و هوشمند، اوکراین و روسیه را به گفتگو و مذاکره دعوت می کند.

نظر شما