شناسهٔ خبر: 174612 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

استنکاف دستگاه‌ها از اجرای تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار به قوه قضائیه ارسال می‌شود

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: به زودی گزارشی از وزارت اقتصاد اخذ خواهیم کرد و دستگاه هایی که از اجرای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار تمکین نکرده اند را از طریق اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه معرفی خواهیم کرد.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی با ارسال نامه ای به وزیر اقتصاد و معاون سیاسی صداسیما، از اهتمام و پشتکار آنها در تسهیل صدور مجوز کسب و کار قدردانی کرد و گفت: امیدوارم با همکاری همه دستگاه ها، این اتفاق مهم در اسرع  به صورت کامل کاملا عملیاتی شود.

وی  در این رابطه توضیح داد که به زودی گزارشی از وزارت اقتصاد اخذ خواهیم کرد و دستگاه هایی که از این موضوع تمکین نکرده اند را از طریق اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس به قوه قضاییه معرفی خواهیم کرد.

به گزارش خانه ملت؛ بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل 10 نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می شود و بر این اساس، کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهار نظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه‌ قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

نظر شما