شناسهٔ خبر: 174607 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

همه مسئولان کاشت میلیون‌ها درخت در کشور را اجرایی کنند

رئیسی رئیس جمهور، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در دولت اعلام کرده است این امکان وجود دارد که سالانه میلیون‌ها درخت در کشور کاشته شوند؛ این موضوع را همه مسئولان باید با جدیت اجرایی کنند.

به گزارش «نماینده»، سید ابراهیم رئیسی در مراسم روز درختکاری، پس از کاشت یک اصله درخت بادام با بیان این‌که اگر محیط زیست دچار آسیب شود، مردم و زندگی آنها آسیب می‌بینند، اظهار داشت: وظیفه همه مردم است که درختکاری را توسعه دهند

رئیس جمهور در مراسم متفاوت روز درختکاری با حضور خانواده و فرزندان شهدا، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه، گفت: برای همه ملت، حفظ فضای کاشت و نگهداری درخت و گسترش این فضا، یک وظیفه است. 

آقای رئیسی، افزود: درست است که شهرداری‌ها و ارگان‌ها در ایجاد فضای سبز مسئولیت دارند، اما امروز وظیفه همه ما است که برای توسعه فضای سبز تلاش کنیم تا محیط زیست سالم بماند.

رئیس جمهور که همزمان در مراسم بهره‌برداری از طرح ۱۲۵۰ هکتار جنگل‌کاری در قانون طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران نیز حضور داشت، گفت: از شهرداری تهران، به‌خصوص برای انجام این طرح از آبان گذشته که کاری جهادی بوده است، تشکر ویژه می‌کنیم.

آقای رئیسی، همچنین به بازدیدهای خود از مناطق مختلف شهر تهران اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت طبیعت‌گردی و گردشگری در تهران می‌تواند به‌طور کامل توسعه پیدا کند.

رئیس جمهور، اظهار داشت: در حال حاضر، آلاینده‌های شهر تهران مردم را رنج می‌دهند؛ موضوع داشتن هوای پاک از حقوق مردم است. 

آقای رئیسی، تأکید کرد: همه مسئولان باید همت کنند و مشارکت مردم را که خودشان انگیزه کافی دارند، به کار گیرند تا محیط زیست سالم‌تری ایجاد شود. 

رئیس جمهور، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در دولت اعلام کرده است این امکان وجود دارد که سالانه میلیون‌ها درخت در کشور کاشته شوند. این موضوع را همه مسئولان باید با جدیت اجرایی کنند

نظر شما