شناسهٔ خبر: 174535 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برجام اگر خوب بود در دولت روحانی جواب می‌داد

گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر گره زدن مسائل داخلی کشور به برجام خوب بود باید ما در چند سال قبل که دولت روحانی بر سر کار بود ثمرات مثبت آن را می‌دیدیم.

به گزارش «نماینده»، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: گره زدن مقدرات و آینده کشور به برجام و به زلف اراده آمریکا خیانت به معیشت مردم و اقتصاد و آینده کشور است.

وی افزود: به جای این کار ما باید به ظرفیت‌های داخلی خودمان متکی باشیم و نباید از آنها غفلت کنیم. نکته کلیدی مهم در بیانیه گام دوم انقلاب این است که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ «ایران رتبه اول در عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی را دارد و ما باید این نقیصه را جبران کنیم».

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما باید به جای گره زدن مقدرات کشور به یک نقطه مبهم و یک نقطه نامشخص در خارج از کشور، آینده و مقدرات کشور را به ظرفیت‌های داخلی و پتانسیل‌های موجود در کشور گره بزنیم و توانمندی‌های داخلی را برای خود به مزیت اقتصادی تبدیل کنیم.

گودرزی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم امورات کشور را به برجام گره بزنیم همان وضعیتی که در چند سال قبل داشتیم دوباره تکرار خواهد شد و در واقع این کار استمرار وضعیت موجود در ادامه راه است.

وی افزود: اگر گره زدن مسائل داخلی کشور به برجام خوب بود باید ما در چند سال قبل که دولت یازدهم و دوازدهم بر سر کار بود ثمرات مثبت آن را می‌دیدیم اما نه تنها ثمره مثبتی در کار نبود، بلکه مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه ارتباط دادن مسائل به خارج از کشور است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: لااقل اگر از تجربه دیگران درس نمی‌گیریم از تجربیات خودمان درست بگیریم، تجربه‌ای که در سال‌های قبل دیدیم که چگونه اقتصاد و معیشت مردم را معطل یک توافق مبهم گذاشت.

گودرزی خاطرنشان کرد: البته این به معنای این نیست که ما درب ارتباط با دیگر کشورها را ببندیم بلکه به معنای تلاش در جهت بی اثر کردن تحریم ها و توانمند سازی کشور است.

وی افزود: ما همان طور که به دنبال خنثی‌سازی تحریم‌ها هستیم ارتباط با کشورهایی که با آنها منافع مشترک داریم را باید در دستور کار داشته باشیم که البته همین ارتباط با کشورها نیز باید ناظر بر توانمندسازی کشورمان باشد.

نظر شما