شناسهٔ خبر: 174522 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران مخالف جنگ و استانداردهای دوگانه غرب و آمریکاست

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جمهوری ‌اسلامی ایران همواره مخالف جنگ و اعمال استانداردهای دوگانه غرب و آمریکا در موضوعات مختلف بین‌المللی است.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال‌زاده روز گذشته (چهارشنبه) در دیدار مجازی با خانم ”ماریا یولاندا فرر گومژ“ رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان کوبا، با اشاره به تحولات اخیر منطقه به ویژه اوکراین خاطرنشان کرد: کشورهایی که امروز برای جنگ در اوکراین اشک می‌ریزند 8 سال در برابر جنایت و کشتار مردم بیگناه و کودکان مظلوم یمن سکوت کردند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه ملت‌های مقاوم و مستقل برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا پیروز هستند، گفت: مردم قهرمان ایران و کوبا نمونه بارز ایستادگی و مقاومت مقابل زورگویی های آمریکا هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و کوبا روابط عمیقی دارند و پیوندهای تاریخی و ضد استکباری، فرصتی برای تعاملات هرچه بیشتر در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی فراهم کرده است.

جلال زاده همچنین با محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و کوبا تاکید کرد: ‌همکاری های دوجانبه در عرصه‌های مختلف به ویژه در زمینه اقتصادی برای شکست تحریم‌ها موثر خواهد بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مجلس ایران تلاش دارد تا همکاری‌های نزدیک‌تر و گسترده‌تری بین مجالس کشورهایی که تحت تحریم‌های ناعادلانه آمریکا قرار گرفته‌اند، برقرار کند.

رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان کوبا نیز با قدردانی از حمایت‌های سیاسی ایران و کوبا از یکدیگر در مجامع بین‌المللی و با اشاره بر همبستگی دو ملت، بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در تقویت مناسبات در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

خانم ماریا یولاندا فرر گومژ همچنین با بیان اینکه، آمریکا هیچ‌گونه احترامی برای قوانین و حقوق بین‌المللی قائل نیست، تصریح کرد: تحریم‌های آمریکا علیه کوبا و جمهوری اسلامی ایران با مقاومت مردم، دو کشور را قوی‌تر کرده است.

نظر شما