شناسهٔ خبر: 174500 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تغییر نام یکی از بزرگترین بوستان های غرب تهران به نام سازمان های مردم نهاد

سمن آیین نام گذاری یکی از بزرگترین بوستان های غرب تهران واقع در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری، شهروندان و نماینده سمن ها امروز برگزار می شود.

به گزارش «نماینده»،  طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نامگذاری بوستان راز هستی در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس به نام سمن ها (سازمان های مردم نهاد) در نظر گرفته شده است، به همین منظور با نزدیک شدن به هفته درختکاری این نام گذاری با حضور زهرا شمس احسان و سید احمد علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران، وحید رضا محمدی شهردار منطقه ۲۲، نماینده سازمان های مردم نهاد و مدیران شهری صورت خواهد گرفت.

این بوستان در مساحت۱۸ هکتار با گونه های گیاهی بسیار متنوع از درخت و درختچه کاج تهران ، سرو نقره ای ، زبان گنجشک ، اقاقیا ، بلوط ،ارغوان ، زیتون تلخ، جی ام  بید فری، انواع رز، مرکبات ( پرتقال)،پائولونیا و رز رونده است.

وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ۲۲ در این خصوص اظهار داشت: تشکل های مردمی در حوزه محیط زیست و فضای سبز پایدار در منطقه ۲۲ فعالیت قابل توجهی دارند به همین منظور طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نام بوستان راز هستی در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس به نام سمن ها (سازمان های مردم نهاد) تغییر نام پیدا خواهد کرد تا به نوعی از زحمات و تلاش فعالان این حوزه تقدیر شود.

وی افزود: یکی از اقدامات سمن ها در منطقه ۲۲ توجه به فضای سبز شهری در نگهداشت و توسعه است که در این ایام کاشت نهال های گوناگون در بوستان ها از جمله بوستان جنگی چیتگر، لتمان کن، خرگوش دره و ارتفاعات البرز به عنوان کمربند سبز تهران صورت گرفته است.

محمدی درپاسخ به این سوال که سرانه فضای سبز در منطقه ۲۲چه میزان است؟ گفت:سرانه فضای سبز ۱۳۶ مترمربع برای هر نفر است که نسبت به سایر مناطق شهر تهران از سرانه قابل توجهی برخوردار است که با توسعه فضای سبز سرانه بیشتری در آینده برای ساکنان محلات غربی تهران به وجود خواهد آمد.

نظر شما