شناسهٔ خبر: 174491 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزارت نیرو مشکل آب دشت آزادگان را جدی بگیرد

قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس با بیان اینکه آب کرخه به کمتر از حد نرمال رسیده و مشکلات زیادی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده، گفت: لازم است مسئولان وزارت نیرو فکری به حال این مشکل کنند.

به گزارش «نماینده»، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شورای اسلامی ، گفت: امروز آب کرخه به کمتر از حد نرمال رسیده و آب ذخیره شده پشت سد وضعیت جالبی ندارد و این موضوع مردم را به ویژه کشاورزان دشت آزادگان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: آب ذخیره شده در پشت کرخه در حال حاضر 25 هزار متر پائین‌تر از توربین‌های این سد است که این مسئله باعث شده تا هم برق توربین‌های این سد از مدار خارج شود و هم اینکه مشکلات جدی در حوزه آب را داشته باشیم.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس اظهار داشت: متأسفانه در حوزه مدیریت آب، ما دچار مشکلاتی هستیم و با توجه به شرایط موجود مسئولان امر می‌توانند مدیریت بهتری در این حوزه داشته باشند.

ساعدی خاطرنشان کرد: امروز در بالادست رودخانه کرخه در استان‌های ایلام و همدان نیز بارندگی به قدر کافی نداشته‌ایم و ذخایر استراتژیک سد سیمره در بالادست سد کرخه هم برای ایلام و هم برای خوزستان استفاده شده است.

وی افزود: در شرایط کنونی در بالادست رودخانه دز در منطقه درود و ازنا بارندگی خوبی را داشته‌ایم و می‌توان از این رودخانه و شاخه‌ای که از در و کرخه وجود دارد آب را برای برطرف کردن مشکلات مردم به رودخانه کرخه منتقل کرد تا مشکل مردم در دشت آزادگان برای تأمین آب حل شود.

وی گفت: همانطور که گفتم در شرایط فعلی نه تنها برای آب کشاورزی با مشکل مواجهیم بلکه با خارج شدن برق توربین‌های سد کرخه از مدار مشکل برق را هم داریم.

ساعدی خاطرنشان کرد: درخواست من از مسئولان امر این است که یا مدیریت آب را جدی بگیرند و یا اینکه از کشاورزان بخواهند کشت نکنند و خسارت آنها را پرداخت کنند تا به هر نحوی شده از این بحران خارج شویم.

نظر شما