شناسهٔ خبر: 174479 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

گزارش «امیرعبداللهیان» به مجلس سازنده بود/ مذاکرات را رصد می‌کنیم

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی لحظه به لحظه مذاکرات را رصد می‌کند و ما زیر ضرب الاجل، مذاکره نمی‌کنیم.

به گزارش «نماینده»، وحید جلال زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ظهر امروز (دوشنبه ۹ اسفندماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر امور خارجه، اظهار کرد: حسین امیرعبداللهیان در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت و گزارش سازنده و صادقانه‌ای به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نظرات مجلس شورای اسلامی به وزیر امور خارجه منتقل شد که اختلاف چندانی با هم نداشتیم، گفت: نمایندگان نقطه نظرات و نقدهای خود را درباره مذاکرات مطرح کردند، مجلس نسبت به موضوع مذاکرات دغدغه‌مندی دارد و حافظ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران است.

در نقطه عطف مذاکرات هسته‌ای قرار داریم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در نقطه عطف مذاکرات هسته‌ای قرار داریم و باید تصمیم مهمی گرفته شود، ما در مذاکرات به دنبال انتفاع حداکثری اقتصادی در معیشت مردم و حفظ توانمندی‌های هسته‌ای کشور هستیم که در گزارش وزیر امور خارجه این موارد موجود بود و نشان داد که دولت و مجلس دغدغه‌های مشترکی دارند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی لحظه به لحظه مذاکرات را رصد و درباره روند مذاکرات گزارش‌های لازم را دریافت می‌کند، مجلس هر کجا احساس کند که مذاکرات با منافع ملت و انتفاع اقتصادی زاویه دارد، به طور قطع وظیفه خود را انجام خواهد داد، از آنجایی که هنوز توافقی حاصل نشده است، مجلس تنها به وظیفه نظارتی‌اش عمل می‌کند.

جلال‌زاده اظهار کرد: ما از سیاست‌های درست پیش گرفته شده در مذاکرات حمایت می‌کنیم، ما تحت ضرب‌الاجل، مذاکره نمی‌کنیم و مجلس این موضوع را به امیرعبداللهیان منتقل کرد، بخش‌هایی از توافق که برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و به عنوان خط قرمز ما محسوب می‌شود، باقی مانده است و علی باقری در دور جدید مذاکرات درباره دغدغه‌ها و خط قرمزهای جمهوری اسلامی ایران گفتگو خواهد کرد.

نظر شما