شناسهٔ خبر: 174453 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رصد دقیق بودجه ۱۴۰۱ با گزارش تطبیقی دیوان محاسبات

شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نمایندگان با توجه به گزارشات دقیق دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و گزارش تطبیقی دیوان توانسته‌اند دقیق تر وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را رصد کرده و احکام دقیق‌تری را مصوب کنند.

به گزارش «نماینده»، شهباز حسن پوربیگلری نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، با اشاره به گزارش تطبیقی بودجه دیوان محاسبات کل کشور گفت: یکی از بحث های بسیار خوب امسال در بحث بررسی لایحه بودجه، وجود گزارش تطبیقی بودجه‌های سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱  بود که دیوان محاسبات تدوین و به مجلس ارسال کرده بود.

وی ادامه داد: نمایندگان با توجه به گزارشات دقیق دیوان محاسبات در خصوص تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ و گزارش تطبیقی توانسته‌اند دقیق تر وضعیت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را رصد کرده و احکام دقیق‌تری مصوب کنند.

حسن‌پور تصریح کرد: این گزارشات نشان می‌دهد، کدام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کردند و یا اینکه چه میزان از مصوبات مجلس در بحث بودجه اجرایی شده است. یکی از دلایلی که این روزها شاهد حضور کمتر دولتمردان در راهروهای مجلس برای تشریح گزارش عملکرد هستیم، وجود گزارشات تطبیقی دیوان محاسبات است که دیگر حرفی را برای دولتی‌ها نسبت به عملکردشان باقی نگذاشته است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس توانسته گزارشات دقیق و کارشناسی را در خصوص بودجه سنواتی و عملکرد دستگاه ها به مجلس ارائه کند و همین موضوع موجب نظارت بهتر نمایندگان و قانونگذاری بهتر می شود.

نظر شما