شناسهٔ خبر: 174449 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تسهیل طرح جهش تولید مسکن با ایجاد صندوق ملی

بدری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: طرح جهش تولید مسکن اقدام خوبی برای خانه‌دار شدن خانواده ها است که راه اندازی و ایجاد صندوق ملی مسکن در این راستا روند اجرای طرح را تسهیل می کند.

 به گزارش «نماینده»، صدیف بدری ، اظهار کرد: در طرح جهش تولید مسکن تکالیف دولت تشکیل صندوق ملی مسکن است که تاکنون این امر محقق نشده و در واگذاری زمین رایگان نیز در بسیاری از شهرها مشکلات و نارسایی‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: ما در کمیسیون تلفیق پیگیر اجرای دقیق طرح جهش تولید مسکن بودیم تا در سال آینده منابع مورد نیاز با شکل‌گیری صندوق ملی مسکن تأمین شده و پرداخت تسهیلات نیز به انجام برسد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در قالب این طرح قرار است برای متقاضیان ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شود که برای این تسهیلات نیز یارانه دولتی همچون وام روستایی در نظر گرفته شده تا نرخ سود این تسهیلات در شهرها کمتر از ۸ درصد باشد.

بدری افزود: دولت با تشکیل صندوق ملی مسکن و تأمین منابع مورد نیاز می‌تواند گره از مشکلات طرح جهش تولید مسکن در کشور بگشاید که در این زمینه به وزیر راه و شهرسازی تذکر لازم داده شده است.

وی وظیفه مجلس را وظیفه نظارتی و تقنینی اعلام کرد و ادامه داد: باید بروکراسی اداری در میدان عمل از سوی مسئولان برطرف شود تا ما کمترین دغدغه‌ها در پیشبرد اهداف توسعه‌ای را شاهد باشیم.

بدری بروکراسی اداری پیچیده و تنبل را زمینه‌ساز توسعه‌نیافتگی کشور در ابعاد مختلف اعلام کرد و گفت: ما به یک مدیریت فعال و پویا نیاز داریم که امیدواریم با انتخاب مدیران توانمند در سطح استان و شهرستان‌ها و استقرار کامل دولت سیزدهم در مناطق مختلف کشور به ویژه استان اردبیل بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای آب شرب روستایی در سال‌جاری ۶۰۰ میلیارد تومان منابع به استان اختصاص یافته که در کنار این منابع از محل تبصره ۱۴ نیز در قالب پروژه‌های محرومیت‌زدایی طرح‌های متعدد در حال اجراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت موظف است تا کف حقوق کارکنان و کارگران را به حدی افزایش دهد تا تناسبی با تورم موجود داشته باشد که اگر این کار انجام نشود قطعاً حقوق‌بگیران با مشکلات و نارسایی‌های جدی روبه‌رو خواهند شد.

بدری ارائه نظام جامع خدمت‌رسانی و حقوق را با بررسی دقیق یادآور شد و بیان کرد: ما انتظار داریم تا حقوق کارکنان در یک رویه مناسب حالت متعارف و عادی پیدا کرده و بساط بی‌عدالتی‌های پرداختی برچیده شود.

وی به عمران و آبادانی شهرها و روستاها با تأمین قیر مورد نیاز در فصل کاری پیش رو اشاره کرد و گفت: هم برای شهرداری اردبیل و هم سایر شهرداری‌ها امکان تأمین قیر رایگان و همچنین خرید ماشین‌آلات سنگین در نظر گرفته شده تا از محل حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران این کار به انجام برسد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد انتقال خط لوله گاز در اردبیل از میانه تصریح کرد: این خط لوله می‌تواند به پایداری تأمین گاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی و شهرستان‌های دورافتاده همچون گرمی و پارس‌آباد کمک کند.

نظر شما