شناسهٔ خبر: 174447 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس/ آمریکا باید در مذاکرات ضمانت بدهد

سید نظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس به تشریح جلسه غیرعلنی امروز پرداخت و گفت: نمایندگان بر لزوم اخذ ضمانت از آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند.

به گزارش «نماینده»، سید نظام الدین موسوی امروز (یکشنبه) در نشست خبری به تشریح جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس پرداخت و گفت: صبح امروز جلسه غیرعلنی نمایندگان با رئیس مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای برگزار شد و نمایندگان بر لزوم اخذ ضمانت از آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تاکید کردند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای در درجه اول باید قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس در نظر گرفته شود، افزود: چارچوب مذاکرات باید در همین مسیر باشد. مجلس هم بر این موضوع نظارت می‌کند و ما از مذاکره کنندگان در چارچوب منافع ملی حمایت می‌کنیم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: رئیس مجلس هم در این جلسه تاکید کرد که موضوع هسته‌ای برای ما مهم است و از حقوق هسته‌ای خود عدول نمی‌کنیم و هر مذاکره و توافقی باید حقوق هسته‌ای ما را تضمین کند.

موسوی با بیان اینکه ما با تحریم‌های ظالمانه آمریکا مواجه هستیم، اظهار داشت: اگر جایی تعهد یا تضمینی می‌دهیم، باید تعهد متقابل هم وجود داشته باشد که رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی باشد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر تحریم‌ها اثر خودش را از دست داده، ولی، چون تعهداتی دادیم و باید به تعهدات تا زمان پایان راستی آزمایی پایبند باشیم، باید انتفاع اقتصادی را هم در نظر داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمریکا باید در مقابل تعهداتش ضمانت بدهد، گفت: ضمانت‌ها مختلف است، مثلاً ضمانت ذاتی، حقوقی، سیاسی و اقتصادی که اگر این ضمانت‌ها وجود نداشته باشد تعهدات ما بی معنی خواهد بود. تعهد همراه با ضمانت است.

کد خبر 5434794

نظر شما