شناسهٔ خبر: 174376 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

آماده تشکیل کارگروه حسابرسی فناوری اطلاعات هستیم

بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر لزوم تقویت نشست‌های تخصصی موضوعی و منطقه‌ای، برای تشکیل کارگروهی با محوریت حسابرسی فناوری اطلاعات همسو با سیاست‌های اینتوسای اعلام آمادگی کرد.

به گزارش "نماینده" مراسم افتتاحیه نشست بین‌المللی حسابرسی فناوری اطلاعات ویژه اعضای سازمان اکوسای به میزبانی کشورمان و با حضور اعضای این سازمان و ناظران و برخی کشورهای دیگر در بستر مجازی، با سخنرانی مهرداد بذرپاش رییس کل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رییس کل دیوان محاسبات کشور در این مراسم، با ابراز خرسندی از میزبانی تهران به عنوان نخستین دوره مندرج در برنامه آموزشی اکوسای در سال جدید میلادی در موضوع حسابرسی فناوری اطلاعات ویژه اعضای سازمان اکوسای، از حضور بی‌سابقه تمامی اعضای دائم و ناظر سازمان اکوسای و همچنین شرکت کنندگانی از سازمان آسوسای در این رویداد بین‌المللی تقدیر به عمل آورد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: تقویت نشست‌های تخصصی در راستای تحکیم پیمان‌های موضوعی و منطقه‌ای می‌تواند کشورها را در مدیریت بحران‌های داخلی تقویت و باعث تاب‌آوری بیشتر در مقابل فشارهای بین‌المللی شود تا دنیا را از یکجانبه گرایی برخی کشور نجات دهند.

وی با بیان اینکه اعضای اکوسای ملت‌هایی متمدن با پیشینه تاریخی درخشان هستند، در کنار هم بودن این کشورها در موضوعات و سازمان‌های مختلف را پایه‌گذار یکی از مهمترین پیمان‌های بین‌المللی در آینده‌ای نه چندان دور دانست و خواستار تلاش بیشتر آنها جهت حضور موثرتر در سازمان‌های آسوسای و اینتوسای شد.

بذرپاش با اعلام آمادگی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برای تشکیل کارگروهی با محوریت حسابرسی فناوری اطلاعات همسو با سیاست‌های اینتوسای، گفت: ایران تاکید زیادی بر تقویت نقش فناوری اطلاعات در حسابرسی‌ها دارد و انتخاب شعار «دیوان فناورانه مردم پایه» مبیّن این اهمیت است.

وی ادامه داد: همچنین دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت ارتقای روابط دوجانبه با اعضای اکوسای اعلام می کند و از احیا و به روزرسانی تفاهم نامه های دوجانبه با اعضا، استقبال می‌نماید

نظر شما