شناسهٔ خبر: 174314 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: موج

اکبری تالارپشتی:

دولت باید با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کند

اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک طرح دو فوریتی تنظیم شده که براساس آن هیچ واحد تولیدی در کشور به علت تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن نباید مهر و موم شود.

به گزارش «نماینده» عزت الله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی تربت حیدریه در سخنانی بیان کرد: یک طرح دو فوریتی تنظیم شده که براساس آن هیچ واحد تولیدی در کشور به علت تخلف سرمایه گذار یا مدیر آن نباید مهر و موم شود و این طرح تا هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

اکبری ادامه داد: طرح دیگر مجلس در خصوص رفع موانع تولید مربوط به الزام دولت به استقرار دیپلماسی اقتصادی و فعال کردن سفارتخانه هاست تا این مراکز بتوانند در خارج از کشور چهره اقتصادی پیدا کرده و خروجی مفیدی داشته باشند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این بازدید به همراه علی رسولیان مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: همه واحدهای تولیدی باید فناورپایه و صادرات محور باشند، اما صادرات محور بودن واحدها موکول بر حمایت دولت از آنهاست، دولت باید تلاش کند با اتخاذ دیپلماسی اقتصادی بستر صادرات را فراهم کند و سهم صادرات ایران از جامعه بین المللی را بستاند.

وی همچنین تصریح کرد: ایجاد مشوق‌هایی برای سرمایه گذاری بسته به ماهیت آن صنعت یا معدن در دستور کار مجلس قرار گرفته است و دولت نیز به انجام این مهم علاقه نشان داده است لذا تلاش می‌شود با کمک دولت و احصای مشوق‌های متناسب با استانداردهای دنیا بتوان سطح آن‌ها را ارتقا و گسترش داد.

 اکبری متذکر شد: به طور قطع توسعه واحدهای صنعتی از محل پرداخت مالیات و حقوق گمرکی که پرداخت می‌کنند برای دولت درآمد ایجاد می‌کند و امیدواریم با هماهنگی‌ای که بین دولت انقلابی و مجلس انقلابی وجود دارد بتوان بسته‌های مشوق مناسبی برای بخش‌های صنعت و معدن در کشور ایجاد کرد.

 علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این بازدید عنوان کرد:سیاست دولت و تاکید رییس جمهوری بر فعال سازی واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید آن‌ها متمرکز شده است و در همین راستا برنامه منسجمی برای شناسایی واحدهای تولیدی راکد و احیای آن‌ها تدوین شده و در حال اجراست.

رسولیان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰ واحد تولیدی راکد در کشور عمدتا توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاران جدید احیا شده است و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با ایجاد کلینیک‌های کسب و کار و به خدمت گرفتن ۹۰۰ مشاور، بررسی و پایش واحدهای صنعتی را انجام می‌دهد و از طریق این مشاورها برای حل مشکلات واحدهای تولیدی راهکارهای مناسب اتخاذ می‌کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اذعان کرد: دربازدید رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ تربت حیدریه نتیجه خوبی حاصل شد و ۶۰ هکتار به اراضی شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه افزوده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ تربت حیدریه به استقرار واحدهای صنعتی حوزه کانی‌های غیرفلزی به ویژه کاشی و سرامیک با توجه به مزیت معدنی این شهرستان در زمینه کائولن اختصاص می‌یابد.

 رسولیان در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: پیگیری‌هایی نیز از طریق بانک‌های ملی، صنعت و معدن و تجارت برای تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی حوزه کانی‌های غیرفلزی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما