شناسهٔ خبر: 174269 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

شریعتی:

تنها هدف مذاکرات لغو دائمی تحریم ها است

شریعتی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مذاکرات ایران و کشورهای غربی برای رفع همیشگی تحریم ها است.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی با اشاره به مواضع ایران در مذاکرات رفع تحریم ها، گفت: پیش از این، مواضع جمهوری اسلامی به صورت شفاف، صریح و روشن اعلام شده است، با جابجایی دولت ها مواضع ایران تغییر نمی کند موضع سیاست خارجی موضع رسمی نظام است و دولت ها موظف هستند که موضع رسمی کشور را دنبال کنند، وزارت خارجه هم مجری تصمیمات  شورای عالی امنیت ملی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: آنچه که قبلا اعلام شده این است که تنها مذاکراتی دنبال می شود که هدفش فقط رفع تحریم ها به معنی واقعی کلمه باشد، نه تعلیق نه زمان دار و نه مدت دار، بلکه باید رفع کامل و همیشگی تحریم ها اتفاق بیافتد و امکان راستی آزمایی هم برای ایران فراهم باشد.

وی اظهار داشت: اگر این اتفاق رخ دهد ایران می تواند به مرز تعهداتی که قبلا داشته و زودتر از طرف غربی عمل کرده بود، برگردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به موضع اعلامی ایران گفت: مواضع اعمالی جمهوری اسلامی مواضعی است که دنبال می شود و باید اتفاق بیافتد، قوی شدن ما در حوزه اقتصاد، دیپماسی اقتصادی، دیپلماسی همسایگی و تقویت حوزه هایی که ما را تحریم ناپذیر کند، ضروری است، از جمله این موضوعات، ترویج اقتصاد در حوزه پایین دستی نفت خام و معیانات گازی و روابط همسایگی در مبادلات تجاری و بازرگانی است.

نظر شما