شناسهٔ خبر: 174268 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنگوی کمیسیون شوراها در تشریح مصوبه امروز مجلس:

براساس اصل تفکیک قوا تنها مرجع تصمیم گیر در مورد انتخابات شوراها مجلس است

نجابت سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت:مطابق مصوبه مجلس مقرر شد تصمیم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات لازم الاجرا باشد و امکان مراجع به مراجه دیگر نباشد و منطق این مصوبه این است است که اصل تفکیک قوا رعایت شود و اختیارات مجلس و هیئت نظارت در همین مرجع بماند.

به گزارش «نماینده» روح الله نجابت اظهار داشت:مطابق مصوبه مجلس مقرر شد تصمیم هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات لازم الاجرا باشد و امکان مراجعه به مراجع دیگر نباشد و منطق این مصوبه این است  که اصل تفکیک قوا رعایت شود و اختیارات مجلس و هیئت نظارت در همین مرجع بماند.

وی افزود:اگر قرار باشد بعد از گذشت چند ماه از انتخابات و تعیین تکلیف آن یک مرجع دیگر بخواهد به چندهزار پرونده ورود کند مسائل دیگری ایجاد می کند و نظر نمایندگان امروز این بود که این صلاحیت وجود ندارد و رای نمایندگان بر این بود که این صلاحیت وجود ندارد و تصمیم هیئت مرکزی نظارت در ششمین دوره انتخابات شوراها و سایر انتخابات قطعی و ملاک عمل است.

نجابت تصریح کرد:هیأت مرکزی نظارت در خصوص تأیید یا رد صلاحیت نامزدها و تأیید یا ابطال انتخابات در چهارچوب این قانون، رأی نهائی و قطعی را صادر نموده و این رأی قابل شکایت و رسیدگی در مراجع قضائی و شبه قضائی نمی‌باشد و هرگونه رأی صادره در مراجع مربوطه در خصوص انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از اعتبار ساقط است.

نظر شما