شناسهٔ خبر: 174254 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

گزارش صالح‌آبادی به کمیسیون بودجه/ درآمد ارزی ۷ ماه اخیر معادل کل سال ۹۹ بوده است

میر تاج الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون بودجه خبر داد و گفت: بر اساس گزارش ارائه شده، درآمد ارزی ۷ ماه اخیر معادل کل سال گذشته بوده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی در نشست عصر امروز کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: در این نشست، رئیس کل بانک مرکزی گزارش جامعی از آخرین وضعیت شاخص‌های اقتصادی به ویژه درآمدهای ارزی ۷ ماه نخست امسال ارائه کرد که وضعیت امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش ارائه شده، در ۷ ماه طی شده از سال ۱۴۰۰ هم درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت و میعانات گازی و هم درآمدهای ارزی ناشی از صادرات محصولات غیرنفتی، بسیار بهتر از سال قبل بوده است؛ به طوری که میزان درآمدهای ارزی کشور در ۷ ماه اخیر، معادل کل سال ۱۳۹۹ بوده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: این رشد در درآمدهای ارزی، ناشی از دقت و هوشمندی بخش‌های تصمیم‌گیر و اجرایی بوده که با وجود باقی ماندن تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی، امکان بازگشت درآمد حاصل از صادرات نفتی و غیرنفتی فراهم شده است.

میرتاج‌الدینی خاطرنشان کرد: در این جلسه، همچنین درباره ساز و کارهای ثبات در بازار ارز، روش‌های جدید تامین مالی در بازار سرمایه و نیز تامین مالی در بخش‌های عمرانی و زیربنایی در سال آینده تبادل نظر شد.

نظر شما