شناسهٔ خبر: 174253 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مهلت ۲ هفته‌ای کمیسیون انرژی به سازمان برنامه و وزارت نیرو درباره اصلاح ناترازی برق و گاز

کمیسیون انرژی سخنگوی کمیسیون انرژی با توجه به ناترازی برق و گاز، اجرای قانون حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را ضروری دانست و گفت: به همین منظور کمیسیون انرژی جهت رسیدگی به این مهم صرفا ۲ هفته به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو مهلت داد.

به گزارش «نماینده» مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست عصر امروز(سه شنبه ۱۸ آبان) این کمیسیون اظهار داشت: نحوه اجرای احکام قانون بودجه سال ۱۶۰۰ کل کشور در حوزه تجدیدپذیر با حضور نماینده‌ای از سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهروری برق ایران، نماینده‌ای از دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس و تعدادی از سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر بررسی شد. 

وی افزود: در  این جلسه سرمایه‌گذاران علاوه‌بر بیان دغدغه‌های خود، نسبت به ناهماهنگی‌های میان دستگاه‌های دولتی در حمایت از تجدیدپذیرها انتقاد کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون انرژی بر حمایت از بخش خصوصی به صورت واقعی و ملموس تاکید کردند، همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شد؛ تامین اعتبارات لازم را برابر پیش‌بینی‌هایی که در قانون بودجه انجام شده در اولویت کار خود قرار دهد و وزارت نیرو به‌عنوان بازوی اجرایی دولت، موضوعات مرتبط با تجدیدپذیرها را پیگیری و حل و فصل کند.

نخعی گفت: اگرچه مفادی از قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مستقیما به حمایت از تجدیدپذیرها اشاره کرده است اما با گذشت ۸ ماه از سال هنوز برخی از این مفاد قانونی اجرایی نشده‌اند لذا کمیسیون نسبت به اجرای دقیق آن تاکید کرد در غیر این صورت از اختیارت قانونی خود جهت برخورد با سازمان برنامه و بودجه استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس با توجه به ناترازی شدید برق و گاز در کشور، اجرای قانون حمایت از انرژی‌های تجدیدپذیر را ضروری دانست و گفت: به همین منظور کمیسیون انرژی جهت رسیدگی به این مهم صرفا ۲ هفته به سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو مهلت داد امــــا اگر نتوانند حمایت‌های قانونی پیش‌بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۰ را از سرمایه‌گذاران و بخش انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند حتما کمیسیون انرژی نسبت به اعمال ماده ۲۳۴ برابر قانون آئین‌نامه داخلی مجلس اقدام خواهد کرد.

نظر شما