شناسهٔ خبر: 174199 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

واکنش محسن زنگنه به انتقاد آذری‌جهرمی/ وزیر سابق سیاست‌های جمعیتی سایر کشورها را مرور کند

محسن زنگنه کمیسیون مشترک حمایت از خانواده در واکنش به اظهارات آذری‌جهرمی وزیر سابق ارتباطات علیه قانون حمایت از خانواده تاکید کرد: برخلاف ادعای آقای آذری جهرمی قانون باید جامع باشد و به گونه ای نوشته شود که احتمالات آینده را مد نظر قرار دهد.

به گزارش «نماینده» محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه و عضو کمیسیون مشترک حمایت از خانواده در واکنش به اظهارات آذری‌جهرمی وزیر سابق ارتباطات علیه قانون حمایت از خانواده تاکید کرد: برخلاف ادعای آقای آذری جهرمی قانون باید جامع باشد و به گونه ای نوشته شود که احتمالات آینده را مد نظر قرار دهد.

نماینده مردم نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه همچنین با بیان این که در همه جای دنیا عرضه خوردو به شیوه های متفاوتی انجام می شود، اعم از فروش نقد، اقساط، پیش فروش، تهاتر و نیز در مواردی قرعه کشی و یا تحویل خودرو بر اساس امتیازهای خاص گفت: گویا وزیر سابق محترم فراموش کرده اند که زمانی سیم کارت های تلفن همراه به جهت تعدد تقاضا به صورت قرعه کشی به مردم عرضه می شد!

رئیس کمیته رفع موانع تولید کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد: بنابراین قانون مزبور مهر تایید بر شیوه قرعه کشی یا هر شیوه دیگری نیست بلکه اصرار بر تحویل بدون قید و شرط خودرو به مادران است چنانچه قید قیمت کارخانه نیز در قانون آمده است.

زنگنه با بیان اینکه در تمام دنیا دولت ها سیاست های جمعیتی، فرهنگی و اجتماعی خود را با چاشنی مشوق ها و تنبیه های اقتصادی پیش می برند خطاب به آذری جهرمی گفت: اگر جناب وزیر سابق در ایام فراغت خود مروری بر این سیاست ها در همان کشورها انجام دهند، این مسئله را تصدیق خواهند کرد.

عضو کمیسیون مشترک حمایت از خانواده همچنین اظهارکرد: در خصوص آزادی‌های شخصی که جناب وزیر فرموده اند نیز دقیقا مشخص نکرده که چه آزادی از مردم سلب شده است، حذف یارانه از برخی کالاهای بهداشتی، نه تنها سلب آزادی فردی نیست بلکه صیانت از بیت المال در جهت اهداف توسعه کشور است.

این اقتصاد دان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: جناب وزیر! خوب است شما توجه کنید که امروز بحث جمعیت بیش‌از آنکه یک‌ مسئله فرهنگی ، اجتماعی و یا سیاسی باشد یک مساله اقتصادی است و جوانی جمعیت به عنوان یک شاخص مهم در شاخص های توسعه یافتگی است چرا که پیر شدن جمعیت بیشترین آثار منفی را در حوزه اقتصاد و رشد اقتصادی کشور دارد و ربط دادن این مسئله راهبردی به موضوعی مانند سیگار، قیاس مع الفارق است.

نظر شما