شناسهٔ خبر: 174194 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بسته خبری نماینده/13 آبان ماه؛

برگزاری اجتماع مردمی 13 آبان با شعار "ایستادگی و مقاومت مردم ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا است"/آیت الله رئیسی: مردم همواره قدردان پاسخ‌های مقتدرانه سپاه پاسداران در مرزها هستند/سردار سلامی: دشمن عادت کرده از ما شکست بخورد

بسته خبری نماینده "برگزاری اجتماع مردمی 13 آبان با شعار ایستادگی و مقاومت مردم ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا است، "آیت الله رئیسی: مردم همواره قدردان پاسخ‌های مقتدرانه سپاه پاسداران در مرزها هستند"، "سردار سلامی: دشمن عادت کرده از ما شکست بخورد" از مهمترین اخبار 13 آبان ماه بودند.

به گزارش «نماینده»برخی از مهمترین اخبار و رویدادهای امروز 13 آبان ماه 1400 به شرخ زیر است.

مهر: اجتماع مردمی ۱۳ آبان با شعار «مرگ بر آمریکا»، «ایستادگی و مقاومت مردم ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا است»، با رعایت توصیه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در تهران و بیش از ۸۰۰ شهر کشور برگزار شد.

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این مراسم قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: از دولت و مجلس می‌خواهیم استفاده از مضامین اسناد لانه جاسوسی شیطان بزرگ در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

تسنیم: سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یوم‌الله 13 آبان روز ملی استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز در کارنامه و کلکسیون نبردهای آمریکا علیه انقلاب، نظام و ملت ایران هیچ صفحه‌ای را نمی‌بینید که با پیروزی نگاشته شده باشد،‌ آن‌ها عادت کرده‌اند که مدام از ملت ایران شکست بخورند ولی البته هنوز برای آن‌ها درس عبرت نشده است.

سرلشکر سلامی ادامه داد: آنچه در روز 17 ربیع‌الأول اتفاق افتاد و دیروز اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است بر اینکه فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آن‌ها آسیبی بزند، جوانمردانه، مومنانه و شجاعانه با صلابت می‌ایستد. دیروز خبر بزرگی منتشر شد؛ آمریکایی‌ها در صحنه‌ای از تروریست‌ها حمایت می‌کند و در صحنه‌ای از سارقان بین‌المللی نفت. آن‌ها آمده بودند نفت ما به سرقت ببرند و ما بر اساس سناریویی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آمریکایی‌ها مداخله خواهند کرد و این پیش‌بینی وجود داشت.

وی ادامه داد: نیروهای ما احتمالات را سنجیده بودند و شما گام‌های محکم فرزدان خود را وقتی بر بالگرد سوار می‌شدند دیدید، این‌ها تکثیرشده‌های روح بلند حاج قاسم سلیمانی هستند؛ حاج قاسم تکثیر شد و همه‌ی این‌ها قاسم بودند. با همان روحیه، عشق، شوق و شور برای دفاع از منافع این ملت به میدان رفتند. آمریکایی‌ها در حمایت از غاصبان نفت به صحنه آمدند ولی شما آرامش، وقار، صلابت و طمأنینه را دقیقا از صفحات تلویزیون در قامت و شاکله‌ی فرزندان خود دیدید.

فرمانده کل سپاه گفت: خداوند آرامش را بر قلوب این مردان مجاهد فی‌سبیل‌الله نازل کرده بود که این‌چنین در آن میدانِ مواجهه و برخورد در اوج آرامش در قلب حادثه بودند؛ هیچ چیزی این عزیزان را نمی‌ترساند. ما به همه می‌گوییم، در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند؛ قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت  بشناسند. ما گفته‌ایم که ما لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگان‌مان می‌گوییم که نیازی نیست برای براقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که در تأمین امنیت خود ناتوان هستند؛ تکیه کردن به تکیه‌گاه نامطمئن موجب سقوط می‌شود و هرگز به ستون‌های نامطمئن تکیه نکرده و از کنار دیوارهای ترک‌خورده عبور نکنید.

وی خطاب به مردم گفت: در صحنه بمانید، تا انتهای راه چیزی باقی نمانده است، «فجر اکبر» نزدیک است و با هم پیش می‌رویم و سربلند باشید به اذن خداوند متعال راه شهید حاج قاسم سلیمانی را ادامه می‌دهیم.

ریاست جمهوری: آیت الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر روز پنجشنبه با حضور سرزده در میان اجتماع‌کنندگان مراسم یوم‌الله ١٣ آبان در سمنان با گرامیداشت روز استکبارستیزی گفت: سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران ۴۰ ساله نیست بلکه این دشمنی، بیش از ۷۰ ساله است؛ با این تفاوت که در سی سال اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست‌نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می‌شد اما در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروز میدان مقابله با دشمنی‌های بی پایان آمریکا، ملت ایران بوده است.

رئیس جمهور در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر، با بیان اینکه ۱۳ آبان، یادآور پرچمداری امام در مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی است، گفت: مردم ایران همواره اقدامات مداخله‌گرانه و قلدرمآبانه آمریکایی‌ها در منطقه از جمله رفتار اخیر آنها را تقبیح کرده‌اند و همواره قدردان پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور هستند.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به تعیین تاریخ آغاز مذاکرات درباره رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران گفت: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.
آقای رئیسی گفت: همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم.
آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه از منافع ملت ایران به هیچ عنوان عقب نشینی نخواهیم کرد، گفت: همزمان، هم رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.

انتهای پیام/

نظر شما