شناسهٔ خبر: 174174 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مجلس و وزارت نفت به‌دنبال توسعه فعالیت‌های بورس انرژی هستند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز نگرانی صنایع از احتمال قطعی گاز در زمستان گفت: توسعه فعالیت‌های بورس انرژی یکی از دستور کارهای مشترک مجلس و وزارت نفت است که بنا داریم با آن ظرفیت اقتصاد کشور را افزایش دهیم.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آبان) بعد از حضور وزیر نفت در نشست این کمیسیون در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: در این نشست ابعاد و زوایای اقدامات صورت گرفته در خصوص اقتصاد انرژی در وزارت نفت گزارش‌های خوب و امیدوارکننده‌ای از سوی وزیر ارائه شد.

وی افزود: توسعه فعالیت‌های بورس انرژی یکی از دستور کارهای ما است که بنا داریم ظرفیت اقتصاد کشور را افزایش دهیم و به همین دلیل باید حجم زیادی از سرمایه‌گذاری در کشور عملیاتی شود که قاعدتاً بازار سرمایه کشور که یکی از ظرفیت‌های آن بازار بورس انرژی است و ایجاد یک بازار توانمند به منظور تأمین منابع مالی می‌تواند تأثیر بالایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مدل‌های اقتصادی کاهش مصرف انرژی به ویژه گاز که یکی از چالش‌های اساسی ما محسوب می‌شود بسیار زیاد است این در حالی است که در ماه‌های آینده دغدغه گاز در بخش صنعت وجود دارد.

پورابراهیمی گفت: مقرر شد در یک ماه آینده مصوبات کمیسیون امروز اقتصادی با وزیر نفت را پیگیری کنیم. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: پیش‌بینی ما آن است اقداماتی که در دستور کار وزارت نفت است ان‌شاءالله بتواند مسیر حرکت و رونق و توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند.

نظر شما