شناسهٔ خبر: 174170 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بررسی تحقیق و تفحص از نحوه هزینه‌کرد بودجه یک میلیارد یورویی برای کرونا

کمیسیون برنامه و بودجه سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون، گزارش دیوان محاسبات در خصوص درخواست برخی از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ نسبت به اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با شیوع کرونا بررسی شد.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون مبتوعش گفت: در این جلسه بعد از ارائه گزارش عملکرد کمیته های تخصصی کمیسیون در خصوص درخواست برخی از نمایندگان جهت انجام تحقیق و تفحص و اعمال ماده ۲۳۴ نسبت به اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با شیوع کرونا بحث و بررسی انجام شد.

وی افزود: درخواست کنندگان تحقیق و تفحص دو سوال را مبنی براینکه چه میزان ارز در این خصوص تصویب و چه میزان پرداخت شده است را مطرح کرده بودند، که ما پیش از این بررسی و پیگیری پاسخ‌های این دو سوال را از دیوان محاسبات کل کشور خواسته بودیم و امروز آنها گزارش خود را در این مورد ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: بعد از بحث و بررسی در این جلسه مقرر شد، با متقاضیان تحقیق و تفحص از اختصاص یک میلیارد یورو جهت مقابله با شیوع کرونا صحبت شود تا در صورت اقناع آنها از گزارش دیوان محاسبات موضوع درخواست تحقیق و تفحص خاتمه پیدا کند، در غیراینصورت آنها سوال و درخواست خود را شفاف‌تر بیان کنند.

 مفتح با اشاره به حضور غلامرضا مولابیگی و سیدمحمد هادی راجی در کمیسیون برنامه و بودجه به عنوان نامزدهای حقوقدان شورای  نگهبان که از سوی رئیس قوه قضائیه مطرح شده‌اند، گفت:  این دو کاندیدای عضویت در شورای نگهبان ضمن  تشریح سابقه و برنامه‌های خود به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. قرار است، فردا در جلسه علنی از میان این دو حقوقدان با رای وکلای ملت یک نفر انتخاب شود.

نظر شما