شناسهٔ خبر: 174145 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲ اقدام مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از کلید خوردن ۲ اقدام برای اصلاح ساختار بودجه در دولت و مجلس خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره اقدامات مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، گفت: در حال حاضر ۲ اتفاق به صورت موازی در حال رخ دادن است تا بودجه سال ۱۴۰۱ عملیاتی‌تر نسبت به سنوات گذشته تدوین شود.

وی اولین اتقاق را اصلاح محتوایی ساختار بودجه اعلام کرد و افزود: این موضوع قرار است با توجه به شرایط اقتصادی کشور عملیاتی شود.

نماینده کرمان در مجلس با اعلام اینکه اصلاح ساختار بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کلید خورده و نشست‌های نیز در این زمینه برگزار شده است، عنوان کرد: اخیراً رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از اقدامات انجام شده در این زمینه را  به نمایندگان ارائه کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قرار است سازمان برنامه و بودجه پیش‌نویسی که در اصلاح ساختار بودجه داشته را به مجلس ارائه کند، افزود: نشست‌های را نیز نمایندگان مجلس درباره بحث اصلاح ساختار بودجه با مسئولان مربوطه داشته‌ و خواهند داشت.

پورابراهیمی اتفاق دوم در بحث اصلاح ساختار بودجه را تغییر نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس عنوان کرد و گفت: در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس پیش‌نویس طرحی که در این زمینه تدوین شده در حال بررسی شدن است.

وی درباره تغییراتی که در نحوه رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس رخ خواهد داد، اظهار داشت: به طور نمونه در یکی از بندهای این طرح آمده است که پیش از تشکیل کمیسیون تلفیق، درباره لایحه ارائه شده به مجلس رای‌گیری انجام شود و نمایندگان اعلام کنند اصلا لایحه‌ای که به مجلس ارائه شده را قبول دارند یا خیر.

نظر شما