شناسهٔ خبر: 173984 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پخش زنده جلسات کمیسیون ویژه فضای مجازی در تلویبیون و سایت خانه ملت

سیاه کلی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی با اشاره به مصوبات نشست روز گذشته، از پخش جلسات این کمیسیون از طریق سایت تلویبیون و خانه ملت خبر داد.

به گزارش «نماینده» لطف‌الله سیاهکلی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی با اشاره به جزئیات نشست عصر دیروز کمیسیون متبوعش گفت: دستور کار جلسه دیروز تصویب مواد مختلف آیین‌نامه اداره جلسات کمیسیون بود که در همین راستا 3 ماده از آیین‌نامه شیوه  اداره جلسات به تصویب اعضا رسید. 

وی افزود: طبق ماده یک این آیین نامه، جلسات کمیسیون ویژه مطابق قانون آئین نامه داخلی مجلس اداره خواهد شد. البته یکی از تفاوت‌ها با آیین نامه اداره جلسات صحن این است که در نشست‌های کمیسیون کارشناسان و متخصصان موضوع نیز حضور خواهند داشت و جلسات کمیسیون نیز به شکل زنده از طریق سایت خانه ملت و تلویبیون پخش می‌شود. همچنین بر اساس ماده 2 آیین نامه اداره جلسات، اعضا مصوب کردند که جلسات عادی کمیسیون در روزهایی که مجلس جلسه علنی دارد و نیز جلسات فوق العاده با درخواست کتبی حداقل 8 نفر از اعضای کمیسیون (یک سوم اعضا)‌ و موافقت حداکثر اعضا،  مطابق دستورکاری که از قبل توسط هیئت  رئیسه کمیسیون اعلام شده،‌  تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی حمایت از کاربران در فضای مجازی خاطرنشان کرد: البته در تبصره یک این ماده مصوب شد که هیئت رئیسه کمیسیون زمان برگزاری جلسات را به نحوی تنظیم کند که با ساعت تشکیل جلسات سایر کمیسیون‌های تخصصی، مگر در صورت ضرورت آن هم با تشخیص رئیس و تصویب اکثریت حاضر کمیسیون، تداخلی نداشته باشد. همچنین بر اساس تبصره 2 این ماده،‌ در صورتی که اعضا به ضرورت تشکیل جلسات در ساعات برگزاری جلسات صحن مجلس برسند، رئیس کمیسیون می‌تواند با اخذ نظر موافق رئیس مجلس نسبت به برگزاری جلسات کمیسیون اقدام کند. 

 سیاهکلی با اشاره به تصویب ماده 3 آیین نامه اداره جلسات کمیسیون گفت: بر اساس ماده 3،‌  علاوه بر اینکه جلسات کمیسیون با حضور حداقل دو سوم اعضا رسمیت می‌یابد ،‌ تصویب مواد طرح نیز نیازمند رای مثبت حداقل دو سوم اعضای کمیسیون است.

نظر شما