شناسهٔ خبر: 173954 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

در گفت‌وگو با رئیس کمیته آموزش و پرورش تشریح شد؛

آخرین تغییرات طرح تأمین نیروی انسانی/ مصوبه‌ای برای برگزاری آزمون داخلی نداشته‌ایم

مهدی اسماعیلی رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس، آخرین روند بررسی طرح تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش را تشریح و عنوان کرد: مصوبه‌ای در زمینه برگزاری آزمون داخلی نداشتیم چراکه هیچ گونه ضریب و امتیازی برای معلمان پس از سال ۱۳۹۱ در آموزش و پرورش فعال هستند در نظر گرفته نمی‌شود.

به گزارش «نماینده» مهدی اسماعیلی با اشاره به جلسات کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای تدوین طرح تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اظهار کرد: در این جلسات پیشنهادات مختلفی به ما واصل شد و روی تک تک این پیشنهادات بحث و بررسی شد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از پیشنهادات بر این مبنا بود که آزمون میان فرهنگیان شاغل غیر رسمی در آموزش و پرورش به صورت داخلی برگزار شود و هیچ گونه ضریب و امتیازی برای معلمان پس از سال ۱۳۹۱ در نظر گرفته نشود.

وی ادامه داد: در این صورت هر معلمی با هر سابقه‌ای در آموزش و پرورش به صورت یکسان دیده می‌شد که در این زمینه اعتراضات به حقی وجود داشت که چرا معلمی با سابقه ۱۰ ساله باید با معلمی که به تازگی در آموزش و پرورش وارد شده یکسان دیده شود؛ به همین جهت این پیشنهاد رد شد.

اسماعیلی تصریح کرد: نهایتا آخرین مباحث به اینجا رسید که از مسیر سیاستگذاری تعیین شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعمال ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آزمون سالیانه برگزار کنیم اما کمیته آموزش و پرورش تأکید دارد که این آزمون با شرط اعمال ضریب برای معلمان شاغل در آموزش و پرورش برگزار شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: بحث درباره عدد ضریب همچنان ادامه دارد و هنوز به جمع بندی نهایی در این خصوص نرسیدیم؛ در این طرح به دنبال این هستیم که بیشترین کمک به معلمانی که با کمترین مزایا در آموزش و پرورش سال‌ها خدمت کرده‌اند، شود و این عزیزان بتوانند پس از سال‌ها به حقوق اولیه خود با استخدام در آموزش و پرورش برسند.

نظر شما