شناسهٔ خبر: 173953 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

صالحی در نطق میان دستور مطرح کرد:

سهم ناچیز اقلید از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور

مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر رئیس جمهور غالب اعتبارات به چند شهرستان خاص اختصاص پیدا کرده و برخی از شهرستان ها حتی ریالی هم از اعتبارات بهره نبردند.

به گزارش «نماینده» مسلم صالحی  در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق خود ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و همچنین میلاد با سعادت نبی اکرم (صلوات الله علیها) بر همه مسلمانان جهان و به ویژه مسلمانان کشور ،گفت: آقای رئیسی رئیس محترم جمهوری به نوبه خود عرض خداقوت دارم واز سفر شما و هیئت همراه به استان فارس و پیگیری حل مشکلات این استان تشکر می کنم.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در ادامه مطرح کرد: متاسفانه در  سفر رئیس جمهور به استان فارس با وجود ۵ میلیون جمعیت و به عنوان سومین استان پرجمعیت کشور ،آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت.هم از لحاظ تعداد کم وزرا و سایر افراد همراه که بایستی به عنوان نماینده  رئیس جمهور در شهرستانها حضور پیدا می کردند؛ و هم شاهد بی عدالتی در توزیع اعتبارات بودیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر کاهش توزیع اعتبارات به  شهرستان اقلید،ادامه داد:  غالب اعتبارات به چند شهرستان خاص اختصاص پیدا کرد و برخی از شهرستان ها حتی ریالی هم از اعتبارات بهره نبردند و این امر باعث نارضایتی شدید مردم این شهرستان ها و بی اعتمادی نسبت به دولت شما که شعارش عدالت محوری و زدودن غبار محرومیت و مظلومیت از چهره شهرستان‌های محروم بود،شد.با این مصوبات، شهرستان‌های برخوردار هر روز غنی‌تر و شهرستان‌های محروم هر روز ضعیف‌تر می‌شوند.

صالحی با بیان اینکه یکی از شهرستان‌های محروم استان اقلید است که با تقدیم بیش از ۴۰۰ شهید دین خود را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده است، تاکید کرد: آقای رئیسی! ای کاش بودید و می دیدید چهره های خسته، دستهای پینه بسته، قدهای خمیده مردم روستاهای این شهرستان و به ویژه روستای شهرمیان را ؛که ۴۰شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است و با گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی روستاهای این شهرستان و خود مرکز این شهرستان از کمترین امکانات هم برخوردار نیستند.

وی خطاب به رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: آقای رئیسی؛ شهرستان محروم شهرمیان از مصوبات سفر شما به جز یک  مورد آن هم به صورت دست  و پا شکسته بهره ای نبرده است. در صورتی که اطلاعات مورد نیاز پروژه ها از طرف مسئولین شهرستان به استانداری فارس اعلام شده است و حتی هیچ کوتاهی متوجه مسئولین این شهرستان هم نبوده است.

نماینده اقلید درمجلس خطاب به رئیسی ،تصریح کرد: بنابراصل اعتماد ،فکر می کردیم که این پروژه ها در لیست مصوبات قرار خواهد گرفت، حتی جهت قطعی شدن این پروژه به نماینده ویژه شما در سفر به شهرستان و هم در مراجعه حضوری در نهاد ریاست جمهوری ،موارد را باز تاکید کرده ایم.از این‌رو تقاضا داریم نسبت به تامین اعتبارات موارد ذیل که طی  یک نامه مکتوب در روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰.۷.۲۵به شما ارسال شده که  افتخار دهید و آن را مطالعه کنید و دستورات لازم را صادر فرمایید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، موارد مکتوب در نامه به رئیس جمهور را برشمرد و ادامه داد: ۱. جاده سورمق- اقلید و به بیان دیگر کشتارگاه مردم اقلید که هر هفته شاهد تصادفات بسیار زیاد در این محور هستیم و هشت کیلومتر آن باقی مانده است،انشالله دستور بدهید که مردم ما بیشتر از این جان خود را در این کشتارگاه از دست ندهند.۲. تکمیل طریق الرضا از طریق ماده ۵۶ ،بانک ملی و سازمان برنامه و بودجه موافقت کردند از طریق فاینانس این پروژه را تکمیل کنند.

صالحی در ادامه مطرح کرد:۳.پروژه فاضلاب شهر اقلید از طریق ماده ۵۶  که بانک صادرات و سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده و اگر دولت کمک کند بدون اینکه در سال جاری کمترین فشار بر روی دولت بیاید ،می‌تواند این پروژه تکمیل شود و اعتماد خوبی را نسبت به دولت ایجاد شود.۴. جاده پاسارگاد -احمدآباد ۱۷ کیلومتر آن باقیمانده است و دو شهرستان اصلی فارس یعنی پاسارگاد و اقلید را به هم وصل می کند و در انتظار ۲۰ یا ۲۵ میلیارد تومان اعتبارات است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۴.درمانگاه شهر دژکرد که ۱۵ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد و تکمیل آن می‌تواند منشا خدمات درمانی برای ۱۰ هزار نفر جمعیتش این شهر و روستاهای اطراف باشد،۵. تکمیل پست برق خنشگت که مجوز اولیه داردولی هیچ اعتباری برای آن تخصیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: شهرستان اقلید شهرستان کشاورزی است و برای توسعه و سرمایه‌گذاری نیاز به برق دارد ؛۶.تکمیل ساختمان مرکز آموزش ضمن خدمت فرهنگیان که ۲۰ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد و با ۲ میلیارد تومان می‌توان آن را تکمیل کرد.

صالحی به لزوم استقرار ادارات مورد نیاز ازجمله گاز در شهرهای استرآباد تاکید کرد:۷. تکمیل ساختمان نیمه کاره دانشگاه دولتی اقلید که ۱۰ سال از زمان شروع به کار آن می گذرد و همچنان فاقد ساختمان مناسب آموزشی و اداری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  با اشاره به افزایش قیمت لاستیک مطرح کرد: در پایان؛دولت می خواهد در هفته آیندهقیمت لاستیک را افزایش بدهد؛ قطعا افزایش قیمت لاستیک یعنی تحصن رانندگان در سراسر کشور، انشاءالله که دولت برموضوع دقت کند و بی‌رویه قیمت لاستیک را افزایش ندهد.

نظر شما