شناسهٔ خبر: 173917 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کاظمی:

مجلس تا زمان ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت طرح اصلاحی خود را پیگیری می کند

حمید رضا کاظمی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: از آنجایی که مجلس نهاد قانونگذاری کشور است و اصلاح قانون انتخابات نمی تواند بلا تکلیف بماند تا زمان ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت، مجلس طرح اصلاحی خود را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش «نماینده» سید حمید رضا کاظمی با تا کید بر لزوم ارائه لایحه جامع انتخابات از سوی دولت سیزدهم گفت: با توجه به ضرورت اصلاح قانون انتخابات قطعا ضرورت دارد مجلس یازدهم نسبت به اصلاح قانون شوراها اقدام کند چون این موضوع ضرورتی بوده که جامعه به آن نیاز دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: کمیسیون طرح های اصلاحی خود را جلو خواهد برد و دولت اگر اراده ای برای اصلاح قانون انتخابات دارد می تواند آن را به مجلس شورای اسلامی برای بررسی و تبدیل به قانون ارائه دهد.

وی افزود: چندین دولت قول ارائه لایحه جامع انتخابات را ارائه دادند اما هیچکدام تاکنون عملیاتی نشد به همین دلیل مجلس یازدهم تصمیم گرفت تا طرح اصلاح قانون انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند.

کاظمی بیان کرد: از آنجایی که وظیفه ذاتی قوه مقننه قانونگذاری است،مجلس نمی تواند دست روی دست بگذارد تا دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارائه دهد به این دلیل که  این موضوع باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد:کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بایستی کار خود را جلو ببرد و دولت اگر اراده ای برای ارائه لایحه جامع انتخابات دارد باید آن در کوتاه ترین زمان ممکن به مجلس ارائه کند تا از طریق تجمیع نظر دولت و نمایندگان این لایحه در نهایت به قانون تبدیل شود.

لزوم مشارکت شورای نگهبان در فرآیند اصلاح قانون انتخابات

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با تاکید بر رفع خلاء های موجود در طرح اصلاحی مجلس گفت: نزدیک انتخابات شرایطی در دولت و مجلس ایجاد می شود که نیاز به اصلاح قانونی وجود دارد و کاری هم انجام شود قطعا احساسی است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: بایستی با حوصله نسبت به اصلاح قانون انتخابات اقدام کنیم بگونه ای که نمایندگان،کار گروه تخصصی کمیسیون و مرکز پژوهش ها نقطه نظرات کارشناسی شان را بیان کنند؛دولت در صورت تمایل لایحه جامع انتخابات را ارائه دهد.

وی افزود: اصلاح قانون انتخابات باید به شیوه ای انجام شود که پاسخگوی نیاز کشور برای یک دهه باشد چون در حال حاضر خلاء های قانونی زیادی وجود دارد و اصلاحات جدی صورت بگیرد.

کاظمی تصریح کرد: در صورت تحقق این امر مهم کمترین ایراد به طرح اصلاح قانون انتخابات در صحن وارد خواهد شد و با مشارکت شورای نگهبان در فرآیند اصلاح قانون انتخابات کمترین مغایرت را با قانونی اساسی خواهد داشت.

نظر شما