شناسهٔ خبر: 173888 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دکتر قالیباف در نطق پیش از دستور:

مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه ای نداشته است

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه ای نداشته است، تاکید کرد: محرمانه بودن اموال مسئولان تصمیم مجلس هشتم است نه مجلس یازدهم.

به گزارش «نماینده» دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز ( یکشنبه ۲۵ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: فرارسیدن سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت صاحب الزمان (عج) را به تمامی عدالت جویان، حقیقت طلبان و مسلمین جهان تبریک  و تهنیت می گویم.

وی ادامه داد: این روز عید امید و انتظار برای برقراری عدالت در سراسر جهان و از بین بردن تاریکی، ظلم و ناعدالتی است، تمامی عالم در سایه حضور امام زمان(عج) به آسایش و راحتی دست خواهند یافت، ان شاالله و از شر ستمگران و چپاولگران رها خواهند شد، سلامتی و تعجیل در ظهور آن حضرت را از خداوند متعال مسئلت دارم.

رئیس مجلس تاکید کرد: در خصوص مطالبی که در روزهای اخیر بدون بررسی دقیق در برخی رسانه ها انتشار یافت توضیحاتی لازم است که باید بگویم که مجلس یازدهم برای محرمانه بودن اموال مسئولان هیچ مصوبه ای نداشته است، فرایند تصویب قانون در مجلس کاملا مشخص است و نمایندگان در این خصوص تصمیمی نگرفته اند، این تصمیم مربوط به مجلس هشتم است و در فرآیند دیگری بررسی و تصویب شده است.

دکتر قالیباف بیان کرد: از اصحاب رسانه تقاضامندم که در خصوص بیان مطالب، دقت بیشتری داشته باشند و موضوعات را پس از بررسی کافی اطلاع رسانی کنند و البته باید از تمام فعالان رسانه و خبرنگاران محترمی که با بررسی های دقیق خود در این خصوص روشنگری و رفع ابهام کرده اند، تشکر کنم.

طرح های پیچیده ای برای درگیر کردن کشورهای منطقه در جنگ های داخلی در جریان است

رئیس مجلس در بخش دیگر از نطق خود اظهار داشت: منطقه غرب آسیا امروز در شرایط بسیار حساسی قرار دارد، طرح های پیچیده ای برای درگیر کردن کشورهای منطقه در جنگ های داخلی در جریان است، همچنین اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه برای جلوگیری از به وقوع پیوستن همکارای های اقتصادی و ایجاد صلح پایدار در سراسر منطقه در دستور کار آمریکا و نیروهای وابسته به آنها قرار دارد.

وی بیان کرد: حوادث دلخراشی همچون کشتار مردم بیگناه در مسجد فاطمیه قندهار و تلاش برای ایجاد یک جنگ داخلی در افغانستان، آشوب های مسلحانه و غیر قانونی در لبنان، تفرقه افکنی در عراق و اظهارات دروغ و تحریک آمیز از سوی برخی سران کشورهای منطقه در یک هفته گذشته، این دسیسه ها را آشکارتر از قبل می کند.

جمهوری اسلامی ایران خواهان ثبات، صلح و امنیت در سراسر منطقه است

دکتر قالیباف گفت: جمهوری اسلامی ایران خواهان حفظ، ثبات، صلح و امنیت در سراسر منطقه است و در هر کشوری اراده مردم را فصل الخطاب و منشأ رهایی از اختلافات و عامل خنثی شدن توطئه ها می داند، هر گونه ایجاد تفرقه و یا اقداماتی که امنیت را در سراسر منطقه نقض کند محکوم است و همه کشورها باید در راستای برقراری صلح و ثبات پایدار و افزایش روابط اقتصادی درون منطقه ای تلاش کنند.

رئیس مجلس بیان کرد: در پایان از وزارت امور خارجه می خواهیم که در این شرایط حساس و در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه ضمن انجام اقدامات لازم، مواضع حکیمانه و عاقلانه جمهوری اسلامی ایران را فعالانه منعکس و پیگیری کند.

نظر شما