شناسهٔ خبر: 173864 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نحوه بررسی بودجه سالیانه در مجلس تغییر می‌کند

سید نظام موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس گفت: در مجلس نیز نیاز به این است که نوع بررسی بودجه‌های سالیانه کشور تغییر کند که برای همین منظور باید آئین‌نامه داخلی پارلمان تغییر کند.

به گزارش «نماینده» سید نظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون دولت باید تا ۱۵ آذر بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه کند، گفت: البته نوع بودجه نویسی و بودجه ریزی کشور دارای ایراد است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در تدوین بودجه در سال‌های گذشته شاخص‌های کلان در نظر گرفته نمی‌شده است، عنوان کرد:با شیوه فعلی بودجه نویسی سیکل معیوبی ایجاد می‌شود که منجر به خلق پول و تورم می شود که اقتصاد کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید روند بودجه نویسی کشور تغییر و اصلاح شود، عنوان کرد:البته مجلس یازدهم سال گذشته مصوبه‌ای درباره اصلاح ساختار بودجه داشت منتهی این مصوبه کفایت نمی‌کند و به نظر می‌رسد نظام بودجه‌نویسی کشور و نحوه بررسی در آن در مجلس دچار مشکل است که باید آن را اصلاح کنیم.

سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه نوع بودجه نویسی کشور را باید به سمت برنامه‌محور بودن ببریم، اظهار داشت:در مجلس نیز نیاز به این است که نوع بررسی بودجه‌های سالیانه کشور تغییر کند که برای همین منظور باید آئین‌نامه داخلی پارلمان تغییر کند.

موسوی تصریح کرد: اگر نمایندگان به تغییر آئین‌نامه مجلس برای نحوه بررسی بودجه رای مثبت دهند قطعاً تغییراتی در این زمینه خواهیم داشت تا بررسی بودجه شکل‌بهتری به خودش بگیرد و بتواند اثرگذاری مجلس در این زمینه بهتر شود.

نظر شما