شناسهٔ خبر: 173816 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حاشیه ها و اخبار مجلس/21 مهرماه؛

تحریمی نمانده آمریکا اعمال نکرده باشد/کمبود آب در استان آب/ایجاد قوانین برای مقابله با نجومی بگیران

مجلس2 "دست آمریکا در مذاکره خالی است"، "کمبود آب در استان آب" و "ایجاد قوانین برای مقابله با نجومی بگیران" از مهمترین موضوعات امروز مجلس بود.

به گزارش خبرنگار نماینده شصتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز 21 مهرماه 1400 برگزار شد؛ امیرقلی جعفری بروجنی نماینده مردم بروجن در مجلس در تذکر شفاهی گفت: تاخیر در تکمیل این چرخه موجب نگرانی است و مطالبه مردم این است که هر چه سریع تر چرخه مدیران دولت تکمیل شود. از نیمه مهرماه گذشته است و قرار است مراکز آموشی از آبان ماه فعالیت حضوری داشته باشند اما وزارت آموزش و پرورش بدون سکاندار اداره می شود از این رو باید هر چه سریع تر وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود.

وی بیان کرد: ضمن تشکر از سفرهای استانی، باید تاکید کرد که لازم است چرخه مدیریت استان ها کامل شود تا بتوان از سفرهای استانی بهره کامل برد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تشنه آب هستند، اظهار داشت: استان آب، آیینه و آفتاب با کمبود آب روبه رو است بسیاری از روستاها آب شرب ندارند. از وزیر بهداشت و درمان می خواهیم نسبت به تامین دستگاه MRI بیمارستان بروجن اقدام کند و وزیر راه و شهرسازی نسبت به تکمیل کمربندی سمال بروجن اقدام کرده تا وعده دولت محقق شود

کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در تذکر شفاهی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید عنوان کرد: در رابطه با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان با توجه به طولانی شدن بررسی طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، اولویت رسیدگی به لایحه رتبه بندی در جلسه امروز قرار نگرفت، ولی طبق وعده رئیس مجلس روز یکشنبه هفته آتی این لایحه در صحن مجلس بررسی خواهد شد.

محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز در نطق میان دستور خود این نماینده مجلس عنوان کرد: مبارزه با فساد و برخورد با حقوق های نجومی باید در دستور کار دولت و مجلس باشد اگر مجلس می خواهد جایگاه انقلابی گری خود را حفظ کند باید به این موضوع تجه ویژه کند و باید قوانینی بیاوریم که با نجومی بگیران به جد برخورد شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: اعتقاد داریم امنیت پایداری که در جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است متعلق به همه کشورهای همسایه است و بزرگترین تهدید امروز برای منطقه رژیم صهیونیستی است، کشورهای همسایه از جمله ترکیه و آذربایجان، عراق و سوریه باید متوجه باشند که امروز دشمن واقعی منطقه رژیم صهیونیستی است.

علی علی زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در نطق میان دستور اظهارداشت: تاکنون ایران هر نوع تحریمی را تحمل کرده و هیچ تحریمی نمانده است که آمریکا اعمال نکرده باشد، بنابراین دستشان خالی است، ضمن اینکه ما داریم با وضعیت موجود سازگاری پیدا می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: دولت ما نباید عجله کند و باید بر اساس قانون مصوب مجلس عمل کند و نباید به بهانه‌های واهی کارخانه اورانیوم فلزی را تعطیل کنیم یا به امید اینکه شاید در مذاکرات وین نتیجه بگیریم غنی‌سازی 20 درصدی و 60 درصدی را محدود نکنیم، این موارد ابزارها و اهرم‌های فشار ما هستند تا دولت آمریکا را مجبور کنیم که کاتسا را در مورد ایران و از طریق کنگره این کشور لغو کند.

انتهای پیام/

نظر شما