شناسهٔ خبر: 173726 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تولید محصولات پتروشیمی در ۶ ماه نخست امسال به ۶۳ میلیون تُن رسید

پتروشیمی بندر امام/1 نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس گزارش وزیر نفت، تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری به ۱۰۰ میلیون تُن خواهد رسد که این عدد تاکنون به ۶۳ میلیون تن رسیده است.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، به حضور وزیر نفت در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای اوجی گزارشی از وضعیت فروش نفت، میزان استخراج نفت، پتروشیمی و میعانات گازی ارائه کرد که براساس پیش‌بینی‌ها تولید محصولات پتروشیمی در سال جاری به ۱۰۰ میلیون تُن خواهد رسد که تاکنون این عدد به ۶۳ میلیون تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز اولویت وزارت نفت شود، اضافه کرد: همچنین فعال کردن طرح‌های پیشران در حوزه سرمایه‌گذاری با استفاده از ظرفیت فاینانس، فروش اوراق مشارکت و... ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بررسی طرح الزام دولت به تثبیت قیمت‌ها و کنترل تورم را دومین دستورکار نشست امروز کمیسیون صنایع و معادن برشمرد و تصریح کرد: نمایندگان موافق و مخالف این طرح به بیان نظرات خود پرداختند. این طرح درباره ثبات قیمتی و تصمیم گیری واحد درباره بهای کالاها است که تصمیم‌گیری نهایی درباره آن به جلسات آینده موکول شد.

نظر شما