شناسهٔ خبر: 173723 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

برجام خسارت محض بود/ «ظریف» نباید از پاسخگویی فرار کند

غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: اعتراف ظریف باعث نمی‌شود که وی از پاسخگویی قضایی فرار کند و حتماً باید جوابگوی این همه خسارتی باشد که با انعقاد برجام به کشور وارد شده است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در واکنش به اعتراف اخیر محمدجواد ظریف مبنی بر اینکه به وی اطلاع نداده بودند که کلمه «تعلیق» در متن مذاکره آمده است، اظهار داشت: متأسفانه تیم مذاکره‌کننده ایران در انعقاد برجام شتاب‌زده عمل کردند و به همین دلیل برجام هیچ نتیجه‌ای برای کشور ما نداشت.

وی با بیان اینکه از همان زمان مشخص بود که تیم مذاکره‌کننده به خوبی متن برجام را مطالعه نکردند و به آن اشراف ندارند، گفت: مذاکره‌کنندگان ایران اعتماد بیش از اندازه‌ای به غربی‌ها داشتند که این مسئله منجر به وارد شدن خسارت‌های زیادی به کشورمان شد. علی‌رغم آنکه دولت روحانی تعریف و تمجید زیادی از برجام می‌کرد، اما امروز شاهد هستیم که برجام هیچ خاصیتی برای ایران نداشته است.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته هنوز هم طرفداران دولت روحانی می‌گویند که «برجام خوب بود و امتیازات زیادی از طریق آن به دست آوردیم» که به اعتقاد بنده به هیچ‌وجه این‌گونه نیست و برجام چیزی جز خسارت محض نبود.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور تیم مذاکره‌کننده ما مسائل دیگری را هم درباره مذاکرات افشا خواهند کرد، ادامه داد: اعتراف اخیر وزیر سابق امور خارجه مبنی بر بی‌اطلاعی از متن برجام، مسئولیت وی به عنوان رئیس دستگاه دیپلماسی را سلب نمی‌کند و ظریف باید متن برجام را با دقت مورد بررسی قرار می‌داد.

غضنفرآبادی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده ما با تسلط و اطلاع کامل، برجام را منعقد نکردند و بی‌توجهی و قصور آنان باعث خسارت‌های قابل توجهی به مملکت و مردم شد، تاکید کرد: اعتراف ظریف باعث نمی‌شود که وی از پاسخگویی قضایی فرار کند و حتماً باید جوابگوی این همه خسارتی باشد که با انعقاد برجام به کشور وارد شده است.

نظر شما